Dubtes
Hola!
Tinc dues consultes que porten turmentant-me durant molt de temps.
La primera és que pots tenir relacions sexuals encara que no t'hagi vingut la regla mai?
I llavors et pots quedar embarassada o no?
Moltes gràcies per tot!
Laura Centellas

Hola,
Si es poden o no tenir relacions sexuals no podem contestra-ho, ja que no sabem quina edat tens com per plantejar-te completament conscientment que vols tenir realcions sexuals compartides amb una altra persona. I per tant, si pots comprendre plenament les conseqüències a curt, mig i llarg plaç que pot tenir prendre aquesta decisió.
La primera regla ve després que ja haguem ovulat una vegada, per tant, com no podem controlar aquesta primera ovulació, podríem quedar-nos embarassades. Ara bé, no només hi ha la possibilitat d'embaràs, també hi ha el risc de poder contraure alguna Infecció de Transmissió Sexual, per tant, si dones el pas, SEMPRE que hi hagi preservatiu.
D'altra banda, no cal córrer per donar aquest pas, dona'l quan sentis que el vols donar. NO ho facis per pressió, pel què diran, per si algú s'enfada amb tu si no ho fas, etc... si us plau, que no hi hagi cap tipus de violència en una decisió que és teva. Si l'altre s'enfada, ja es desenfadarà, no és un tema teu, és un tema seu.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas