Suïcidi opció?
Hola, sóc un noi de 23 anys, sense parella ni gaires amics, gras i amb una família des estructurada. No hi ha manera que em surti res a dretes. Tots els membres del grup tenen parella estable, pis compartit amb la parella, la carrera acabada etc. Jo l’únic que tinc es una carrera que no acaba mai ja que sempre has d’estudiar la i molta tristesa. Fa un parell de dies que l’únic que em pasa pel cap es deixar-ho tot, però dràsticament, total aquí no tinc res ni faig res, només estorbar als amics i molestar quan estan amb parella. Si encara no he fet res es per por.
Pd: si podeu digueu me alguna cosa més que el Consell d’anar al psicòleg. Gràcies
Laura Centellas

Hola!
A vegades, quan el dolor és molt intens es pot veure el suïcidi com una solució al patiment. Però es tracta d'una solució permanent a una situació temporal. Pel que ens expliques fa molt temps que et sents així, però no serà sempre igual. De veritat.
Quan ens comparem amb les altres persones generalment hi ha molt biaix, perquè agafem les característiques pròpies on ens sentim pitjor i les comparem amb altres persones que tenen aquest àmbit aparentment "resolt". I posem "aparentment resolt" perquè normalment no sabem com se senten les altres persones en relació amb la seva vida. I és important tenir-ho en compte. El que nosaltres veiem no és la realitat.
Ens dius que no vols el consell d'anar al psicòleg, però és important l'ajuda professional. Et deixem alguns telèfons de prevenció i escolta en cas que tornis a tenir un episodi on aparegui el suïcidi com a possible solució:
- 900.92.55.55 - Telèfon de prevenció del suïcidi (Gratuït)
Abans d'acabar la consulta, ens agradaria proposar-te un petit repte: BUSCA 2 MINUTS DE PLAER AL DIA.
Es tracta de portar un registre diari de petits moments de benestar, ja sigui una beguda freda en un moment de calor, una respiració profunda, una dutxa agradables, un aliment saborós... qualsevol cosa que et faci sentir benestar momentani.
Primer fes això i, d'aquí uns dies ens tornes a escriure si vols i et fem el seguiment. Ens agradarà saber com estàs i buscar recursos per poder-te ajudar.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas