Orgasme?
Hola!
Abans quan sentia a parlar de la masturbació em feia fàstic i pensava que era una cosa que jo no faria mai.
Però un dia em vaig començar a tocar, casi inconscientment, i des de llavors reconec que he començat a masturbar-me sovint. Dic reconec perquè fins ara no ho havia dit a ningú, i ni tan sols m'ho reconeixia a mi mateixa, jo mai he tingut ni tinc res en contra a aquesta pràctica, pero no se, pensava que era una cosa que no anava amb mi i que mai em veuria capaç de fer. Al principi em provocava una mica de plaer, tampoc molt, pero últimament estic descobrint zones que em provoquen més plaer i l'altre dia em va passar una cosa que no m'havia passat mai. Vaig començar com a respirar molt ràpid i a fer gemecs, i quan vaig parar i vaig prendre consciència del que m'acabava de passar vaig pensar que potser acabava de tenir el meu primer orgasme. Tinc una idea general de que es un orgasme però tampoc en sé molt, de fet, fins fa poc em pensava que un orgasme només s'aconseguia amb la penetracio, vaig descobrir que també podia ser masturbant-se llegint consultes del consultori. I no ho sé, porto dies donant-li voltes a això, i estic entre confosa i espantada, perque potser amb 13 anys casi 14 sóc massa jove per tenir un orgasme no?
No se que em passa, es que jo mai havia parlat d'això i escrivint-ho sento que estic fent algo mal fet.
Per últim dir que moltes gràcies pel que feu, feu una feina increïble i ajudeu a tothom que te problemes, dubtes i altres coses.
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
La masturbació no és quelcom dolent, ens ajuda a descobrir el nostre cos i la nostra sexualitat. Evidentment, és una pràctica que cada persona decideixi si vol o no fer, en cap cas és obligatòria.
Dit això, nosaltres no podem saber si vas arribar o no a l'orgasme, això només ho pots saber tu, ja que és una sensació que només tu pots sentir i saber si has tingut o no. Pensa que l'orgasme seria una sensació plaent molt més forta que la resta i que dura poca estona, com una petita explosió de plaer que es nota als genitals, com unes petites contraccions que produeixen plaer.
A vegades estem tan pendents de si estem tenint un orgasme o de si el tindrem, que no deixem que aquest arribi. És important aprendre a centrar-se en el plaer, en allò que estem fent, en les sensacions agradables i en pensaments que ens ajudin a excitar-nos, ja que no podem oblidar que el gran òrgan sexual és el nostre cervell.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas