Sociabilitzar i noves etapes
Hola, solament dir que em considere una persona sociable però d'aci uns mesos vaig a començar la uni i és una etapa nova per a mi. Jo pense que això de fer amics és un poc com en l'amor romantic: no es busca es troba. I a estes altures considere que els meus amics (la meua familia, germans i 2 amics) ja està feta.
En si, això d'anar de festa a mi no m'agrada gens, em molesta anar a les discoteques i sé que quan vaja a la uni lo unic que vullc es anar a la uni a estudiar i tornar a casa.
Tot es pq en casa me senc relaxada i clar la uni és un entorn nou i em posa nerviosa però se que en passar la primera setmana ja m'haure acostumat a la uni i segurament sols voldre anar a casa.
En si, jo soc prou quadriculada i a vegades massa però no m'arrepentisc ho asumisc. Tsmpoc manava a obligar a algo que se que em pot crear ansietat i nrrviosisme com anar de festa. Jo tinc la meua vida profesional prou planificada i estic prou segurs de que quan treballr es on em sentire a gust ja que una vegada magafen ja macostumare.
Jo volia saber que si esta be que pense tant en el futur, pq jo aprofite el present pero tinc que tindre les coses planificades per estar calmada.
També en l'ambit amoros basicament 0 experiencies i se que no em tinc q calfar el cap tinc 18 encara em queda molt. Preferisc estar asoles que en males relacions pero el que em preocupa es que magradaria viure estes relacions com les pelicules i se que no es tsn fscil que es tenen q treballar. Pero jo voldria trobar eixa connexio tan fantastica entre dos persones i clar q la relacio isga endavant.
Em dona por que en el cas hipotetic q començe una relacio amorosa tinga tants por i inseguretat per la incertesa futura de la relacio. Per una altrs part, se q si no trobe lamor romantic no pasaria res pero magradaria
Se que a esta edat no em vec en relacio romantica i que em vec en 25 o 24 tingent una 1 experiencia amorosa.
En fi, seria aixo (perdo per ferho tan llarg) i es normsl que a linici duna etapa nova vullga anar a la uni sols a estudiar i despres anarmen a casa (ja q visc fora i tinc q anar en bus) on em puc relaxar? Esta be q siga tan quadriculada? I se q una vega prenc una decisio no me isc, jo soc de rutines i se q en la uni fare aixo.
Gracies per atendrem i agafar el temps necessari per ajudarme.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per compartir totes les teves inquietuds amb nosaltres!
Anem a pams:
- Si necessites un temps per adaptar-te a situacions noves, és natural que, de moment, només vulguis anar a la uni a estudiar i tornar ràpid cap a casa, ja que sents que casa és un lloc segur. Està bé que no et forcis els primers dies en fer res que no et vingui de gust. I està bé que et prenguis el teu temps per adaptar-te al nou entorn.
- Pel que fa a les amistats, si amb la teva família i els teus amics en tens prou, ja està! A vegades ens posem pressió de tenir un cercle social molt gran i potser no el necessitem. El que sí que et proposem és que busquis companys i companyes d'estudi. Persones amb qui t'hi entenguis per compartir dubtes o treballs de la uni. Segurament no els coneixeràs el primer dia de classe i necessitaràs unes setmanes per detectar aquelles persones més afins a tu i començar a parlar-hi ;)
- Tenir el futur planificat no és dolent, ens dona una guia a l'hora de prendre decisions. Però és important que aquesta planificació no esdevingui una presó. Per exemple, si després d'un trimestre et ve de gust quedar-te a prendre algo amb els teus companys/es però havies planificat anar a casa, que aquesta planificació no et privi de fer allò agradable. Fes petits exercicis de re-valoració de la situació i dels objectius.
- Finalment, tema romàntic serà com amb les amistats. Potser hi ha alguna persona que t'atrau des del principi o potser és algú amb qui hi parles sovint. Llavors, segons vagi avançant la relació, ja aniràs veient si aquesta persona et fa sentir bé, si et continua agradant i si et sents valorada. I caldrà acceptar que el principi de la relació tindrà un punt d'incertesa.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada!
La Laura Centellas