És correcte demanar a la teva parell un canvi d'actitud?
Fa un temps que no sento que la meva parella em dongui l'atenció que crec que mereixo i necessito i això em fa pensar que ja no m'estima tan com abans (portem 2 anys de relació). Ho he parlat amb ell i m'ha dit que intentarà canviar-ho tot i que ell és així de fred. La meva consulta és que no sé si estic demanant-li que canviï o si estic demanant una actitut normal en una relació. No voldria estar demant-li que canviés perquè sigui algú que espero que sigui, ja que no seria just per ell. Estic molt perduda.
Laura Centellas

Hola!
Ostres! Les relacions humanes impliquen molta complexitat i cal anar amb cura amb les necessitats pròpies i les dels altres.
És cert que no podem obligar a ningú a canviar. Cada persona és com és i si per ell no és un problema i no ho vol treballar... serà complicat.
Per altra banda, tu tens tot el dret a sentir-te estimada i valorada per la teva parella. La parella ha de ser una font de benestar!
Per això caldrà que parleu molt i busqueu quins gestos, actituds i activitats us uneixen. Quines coses fa cadascú per cuidar l'altra persona. I, llavors, individualment, caldrà que valoreu si aquestes accions son suficients. I si no son suficients... potser s'haurà de prendre una decisió dolorosa...
Una abraçada!
Torna'ns a escriure per saber com estàs.
La Laura Centellas