Un amic sense esperamces de ser feliç
Hola!!
Mireu, Tot va començar l'any passat quan va repetir i el van posar a la meva classe, ens vem començar a fer moltissim fins que un dia em va explicar que estava fatal, ia feia molt temps, fa dos anys es va escapar de casa perque no se sent lliure, i durant l'any passat va estar molt,molt malament, a vegades es plantajava el suicidi, tambe es va autolesionar i anava fatal en els estudis. Vaig començar a entendre-ho tot quan em va començar a explicar el seu passat ell és adoptat i allà va viure coses que cap nen petit hauria de viure, jo crec que li ha cadat un trauma que ara a la adolescencia treu a la llum amb aquests sentiments. Els seus pares l'ham portat a sicolegs però ell amb els sicòlegs no s'obra gens, i amb mi si pero tot hi aixi crec que hi ha coses que no em va arribar a explicar. Aquest any l'han canviat de cole i ja no parelm casi, io segueixo estimanlo moltiisim i em preocupa i no se que fer. Que puc fer perque estigui be amb ell mateix i aconsegueixo ser feliç? Siusplau ajudeu-me
InterPersonal

Hola Mepo! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs aveure escoltar-lo i donar-li suport és una cosa molt important que aj fas i que els altres agraeixen moltíssim. Pel que dius, entenc que va viure situacions molt complicades que poden generar molt d'estrès. Et recomanaria que segueixis amb aquest suport i que, de totes maneres, l'animis apoder-se obrir davant dels psicòlegs, que aprofiti l'ajuda que li ofereix la vida anat al psicòleg. Per anar-hi cal que ell vegi que un psicòleg és un professional que entén de la situació i que està per ajudar-lo a ell, que ell és qui decideix com vol superar la situació i recuperar la felicitat i que ell es salvarà amb l'ajut dels amics i familiars, però que en aquests casos un professional també pot ser una ajuda essencial. Digua-li que ho intenti amb obertura, sense prejudicis o idees de que no l'ajudaran, que pensi que és només epr ell, que tot és confidencial entre ell i el psicòleg i que si posa aquesta actitud les coses funcionaran!! i es sentirà a gust anat al psicòleg!! És decisió seva voler millorar i ser feliç i posar-s'ho fàcil, tu pots ajudar-lo però és impossible assumir aquesta responsabilitat de voler-lo fer feliç. Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat