No sé
Quan penso en masturbar-me em sento malament, tot i que sé que no és res dolent. Hi ha alguna manera d'evitar-ho?
Una altra cosa és que la meva parella i jo mai ho hem fet però l'altre dia em va intentar fer sexe oral i no vaig sentir res, és normal?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Has identificat què et fa sentir malament exactament?
Hi ha molt desconeixement sobre la masturbació femenina. Generalment, es parla molt més de la masturbació masculina o de les persones amb penis, i no tenim massa clar si les noies es masturben i quan ho fan, com ho fan. Aquest desconeixement pot portar a que ens sentim malament quan pensem en el tema o quan ho fem.
El primer que s'ha de tenir clar és que NO és dolent masturbar-se, és a dir, no té cap conseqüència negativa sobre el nostre cos.
Com a efectes positius trobem que permet a la persona sentir plaer, però també serveix per conèixer més el propi cos, per desconnectar o inclús per anar a dormir. Cadascú ho fa pels motius que vulgui, però l'important és no sentir-se malament per masturbar-se!
Pel que fa al sexe oral, a vegades els nervis de les primeres vegades ens poden jugar una mala passada i que l'experiència no acabi de ser del tot com esperàvem. Per tant, us diríem d'anar a poc a poc, de comunicar-vos molt, que pugueu explicar què us agrada, com us agrada o que ho aneu descobrint plegats.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas