Mal durant la relació
Hola! La veritat és que no explicar però és com que durant la relació sexual tot va bé fins que em poso a quatre que doncs em fa MOLT mal, de fet, excessivament.. això és normal? no sé per què passa. A més a més, sembla ser que la vagina se'm cansa als 15-20', això és normal o hauria d'explicar-li al ginecòleg?
Gràcies! :)
Laura Centellas

Hola,
La penetració no hauria de fer mal, però pot passar que en segons quines postures pugui ser dolorosa. És possible que el dolor que sents amb aquesta posició sigui perquè la penetració acostuma a ser més profunda i això pot fer que el penis impacti al coll de l'úter, que per algunes pot ser mot estimulant i per altres molt dolorós.
Pel que fa al "cansament" que expliques, no és res estrany. La penetració NO és una de les formes de joc sexual que més plaer provoca a les persones amb vulva. L'explicació és anatòmica. La majoria de les terminacions nervioses a la vulva i la vagina es troben a l'exterior, i sobretot a la zona del clítoris i els seus voltants. No a l'interior. Per tant, amb la penetració és fàcil que no sentim tant de plaer com en altres estimulacions.
Quan tinguis revisió amb la ginecòloga pots comentar-li que a vegades, amb segons quines postures, sents dolor, perquè pugui valorar si també hi ha quelcom més enllà del que et comentàvem que pugui explicar aquest dolor.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas