drogues i persones
Al començament d’aquest últim curs vaig coneixer una noia (ella te 25 anys i jo 18). Vam començar a quedar, fumàvem les dues I de tant en tant ens fèiem algun porro. Quan vam coneixens mes, vam començar a sortir i quedar amb els seus amics, tot gent d entre 20 i 30 anys que consumeixen molt habitualment. Al principi a mi em feia respecte la situació però mai m’ha fet por provar res nou, mes aviat sempre m’ha provocat curiositat. Vaig començar a fer com ells, al principi només esnifava però vaig arribar a punxar-me. Això em va afectar als estudis i un professor va veure la situació u em va ajudar a tallar ho. Vaig perdre el contacte amb aquesta noia, però fa poc l’hem reprès. El meu professor que també es podria considerar amic, volia parlar amb el meu pare per tal que jo pogués anar a teràpia o a un centre especialitzat (ja que soc menor d edat fins al desembre), i se que seria el mes òptim, però la meva és morta i el meu pare podria considerar-se abusiu i se que d’explicar li només m’enduria crits i cops i no ajudaria. No se com fer ho per sortir d’aquesta espiral peruqe sneto que amb algun tipus de substàncies ja he Creat dependència (si no en consumeixo en X hores tinc abstinència com Tics, mals de cap o ganes de vomitar). El professor que he esmentat (ara ja no es professor perquè he acabat batxillerat) va oferir se a acollir me a casa seva, perquè sap aue em pot ajudar però si no pot veurem tot el dia no es fia quan li dic que no he consumit i sap que no pot ajudar-me.
Se que el mes oportú seria anar a un centre o reportar la situació familiar però no es tan senzill i necessito una solució mes ràpida que aquesta (serà molt difícil poder acabar amb la situació de casa) perquè sento que estic entrant en un cercle molt perillós . La gent veu que tinc punxades als braços i em sagna el nas molt sovint.
Gracies i entendria que no poguereu ajudar-me.
Laura Centellas

Hola bonica,
Gràcies per la sinceritat en la teva consulta.
Quan hi ha una situació d'addicció tan greu, la desintoxicació i deshabituació s'han de fer en una clínica especialitzada. Allà tenen les eines i els recursos per ajudar-te a sortir d'aquí.
Potser no has d'explicar-li al teu pare els motius del consum, potser pots demanar-li ajuda per tal que accepti aquest ingrés voluntari i doni el seu consentiment. Allà a la clínca ja podràs explicar la teva situació familiar i la treballaràs. Recorda que és confidencial, per tant aquesta informació no serà revelada al teu pare.
Necessites ajuda urgent, parla amb el teu professor i, si ho necessites, demana ajuda al teu metge/essa de capçalera. Des d'allà també et poden oferir algun servei especialitzat en drogodependències.
Gràcies de nou per la confiança en nosaltres, nosaltres seguim aquí. Escriu-nos sempre que ho necessitis i fes-nos saber quins passos has fet. Estarem pendents de tu.
Una abraçada!
La Laura Centellas