Masturbació
Hola,
Sóc una noia de 16 anys i no m'he masturbat mai. Ho he intentat algun cop perquè penso que és important per després poder comunicar el que t'agrada a la teva parella. Tot i això, he provat tocant-me de diferents maneres, tant al clítoris, com per fora o posant els dits. Res no em serveix. És com que no m'excito amb res, i crec que també pot ser problema de la imaginació però no sé en què pensar per excitarme. Em podríeu ajudar?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
El primer pas és que primer de tot et coneguis bé, et deixem una imatge per a que puguis mirar-te amb un mirall la vulva i que puguis detectar totes les parts:
GVqTzgGhEkJbY7
Quan ja coneguis totes les parts, aleshores pots començar a explorar-te a nivell tàctil. T'adjuntem un video on unes estudiants d'infermeria ensenyen com estimular les diferents parts de la vulva amb una maqueta:
BOJWa8takY
El cervell és l'òrgan sexual per excel·lència, i per tant, és molt important que durant la relació sexual (la masturbació també és una relació sexual) estiguis connectada i centrada amb el que estàs fent, amb les sensacions, etc. deixa que el teu cos vagi responent a l'estimulació i no et centris a esperar que arribi l'orgasme, perquè sovint com més pendents estem de l'orgasme (i aquest es converteix en el nostre únic objectiu), menys arriba.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas