Volem ajudar una amiga però no sabem com
Hola,
Primer de tot moltes gràcies per oferir aquest servei, és de molta ajuda i molt necessari.
El cas és que tenim una amiga que té molts problemes últimament i que no sabem com ajudar-la, hem intentat escoltar-la i parlar amb ella però res no funciona. El cas és que ara està molt malament però ja porta uns quants anys d'aquesta manera.
Ella té problemes amb sons pares, pq no li donen suport en el que fa i tenen discusions MOLT bèsties. També l'estan amenaçant amb que no li deixaran estudiar el què vol ja que ha deixat la feina d'estiu perquè allà la tractaven malament i en lloc de preguntar-li què ha passat, només l'han renyat molt bèstia, li han dit que no serveix per a res, que els ha deixat a ells en mal lloc i que fa vergonya...
Ens ha escrit dient que tenia ganes de morir-se i clar, ens hem espantat pq a més a més durant una estona ens ha deixat de respondre els missatges (P.D: tot i que a vegades ho diu com si fes broma o això creiem, aquesta vegada ens ha preocupat). A més a més és anorèxica i s'ha tallat unes quantes vegades.
Un amic ha anat a casa seva a veure-la pq no ens contestava i quan ha sortit ha vist que s'estava tapant els braços. No podem avisar a sons pares ja que ella està així perquè no para de discutir-se amb ells i a més a més quan ha passat això ells estaven a casa (quan creiem que s'ha tallat).
Hem intentat també altres vegades de dir-li que parli tranquil·lament amb ells però pocs cops ha funcionat.
Tot i que creiem que s'ha relaxat una mica pq ja ens responia als whats, ens preocupa que hi torni, pq pensa que no té ningú del seu costat i que està sola, tot i que li hem dit que l'estimem i que la valorem molt.
Hem intentat que anés a la psicòloga de l'institut però no va servir de res i quan li hem dit que truqui a algun psicòleg de forma anònima com el de la creu roja ens ha dit que no li cal i que ho pot portar sola justament després de dir-nos que té tota la seva família en contra i que l'única persona que li quedava que encara la recolzava una mica també li ha dit que no val per res...
Hem intentat de tot i durant molt de temps i ja no sabem què fer, esperem que ens pogueu donar algun consell sobre com hem d'actuar.
A més a més, també ha tingut alguns nòvios molt tòxics, ara no estan junts però li han fet passar molt malament.
Perdoneu si no s'entèn gaire el missatge, són moltes coses a dir i ns molt bé com explicar-ho.
Moltíssimes gràcies!!!
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el què us preocupa. Ens comenteu que teniu una amiga que ho està passant molt malament, en bona part degut a tots els problemes i discussions que té amb els seus pares, que se sent molt sola (inclús sospiteu que de vegades s'autolesiona per expressar aquest dolor), i de vegades us ha verbalitzat que no vol continuar vivint, la qual cosa, us espanta i us preocupa. Primer de tot, quina sort que té aquesta amiga de què l'estimeu i us preocupeu tant per ella i vulgueu ajudar-la, segur que el vostre recolzament i suport és molt necessari i important per a ella. Si tal com dieu, la relació amb els seus pares no és bona, heu d'intentar (com ja dieu que li heu dit i insistit) que busqui ajuda, per una altra banda. És crucial que entengui que no està bé i vegi la necessitat d'expressar aquest malestar i dolor que pateix. I sobretot, en cas que creieu que pot fer-se mal o posar en perill la seva vida, truqueu al 061 o al telèfon de prevenció del suïcidi (900.92.55.55, telèfon gratuït que atenen les 24h). De totes maneres, com ens heu demanat ajuda i dieu que podria estar patint Anorèxia, us proposo que us poseu en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia., on us podem oferir un servei gratuït d'acollides tant telefòniques com presencials on podreu explicar-nos tota aquesta situació amb detall i expressar aquelles coses que de vegades sentim que no podem explicar a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) us escoltarem i us assessorarem per tal de poder portar tot això de la millor manera. El nostre telèfon és 93 454 91 09. Esperem la vostra trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas