Professora GR
Hola!
Fa uns mesos vaig fer una consulta però mai va arribar cap resposta, poder vaig fer alguna cosa malament i no va arribar-vos. De totes maneres procedeixo a tornar a fer-la.
Tinc 18 anys i he cursat segon de batxillerat (vaig repetir un curs fa temps perque estava a un centre).
La qüestió és que sempre he tingut tendència a portar-me bé amb gent gran. Quan era més petita les angines eren més gran que jo, i això també es va veure reflexat a la meva vida romàntica. Sempre m’he fixat en persones (nois i noies) molt més grans. Des de gent de cursos superiorsal meu; fins professors, entrenadors, monitors…
Quan era a segon de l’ESO vaig enamorar-me d’una professora, sé que això és normal, qui no ha tingut mai un crush en un professor?. El cas és que ens varem portar molt bé durant tota l’etapa de l’ESO, gairebé com amigues. Quedavem per fer un café, parlàvem a les hores del pati, etc. Jo obviament seguia sentint quelcom per ella però sabia que no era correspós, almenys fins aquest passat estiu. Unes setmanes abans de començar el curs vam quedar per posar-nos al dia abans de reprendre les classes, i abans de marxar ens vam liar. Tot va seguir normal i mai ho vam tornar a parlar però ella havia canviat una mica la manera de ser envers a mi. Pels passadissos em guinyava l’ull o com a molt saludava, però en cap cas em dirigia la paraula. La meva primera consulta és què fer amb ella.
Dos o tres anys més tard vaig tenir un altre professor amb el que em vaig avenir molt bé, ell estava divorciat i tenia un fill, però amb parella. Vaig tornar a sentir alguna cosa però aquest cop sabia que no hi tenia possibilitats. A dia d’avui me l’estimo molt i ens portem molt bé, res més enllà.
Això em porta fins a aquest curs. Quan vaig entrar per primer cop vaig tindre una professora de l’escola que té 41 anys i dona història de l’art. Al principi em vaig fixar en ella per la seva manera de ser, que era molt atractiva. Poc a poc vaig veure que ella també em tractava diferent a la resta d’alumnes, se m’acostava més i em parlava molt. Però mai vam arribar a parlar íntimament. Fins el dia de la graduació que vam sortir de festa. Ella havia begut una mica i va estar tota la nit molt a sobre meu. Tontejàvem les dues i es notava.
Sé que les relacions amb professors no estan permeses i penso que també aquest és el motiu pel que no va arribar a passar res, però ara he deixat de ser alumne seva i no sé que hauria de fer.
Gràcies per llegir-me!
Laura Centellas

Hola,
Ens sap greu si ens vas fer la consulta i no vas rebre resposta. Responem totes les consultes que arriben, potser no es va acabar d'enviar correctament. Però ara sí que ha arribat i aquí va la resposta.
Nosaltres no podem dir-te què fer amb aquesta professora ni amb cap altre docent. El que sí que volem és remarcar que obviament és habitual que adolescents i joves s'enamorin o sentin atracció per professors o professores. Acostumen a ser persones amb qui tenim molt tracte durant moltes hores al dia, que ens tracten amb respecte i que tenen una posició de responsabilitat vers nosaltres. Ara bé, això no justifica que una persona adulta amb aquesta posició accedeixi a tenir qualsevol relació romàtica o sexual amb un o una alumna/e seu. No pot passar. I últimament rebem moltes consultes relacionades amb aquest tema on professors i professores tenen relacions romàtiques o sexuals amb alumnes seus. I aquest tema ens preocupa seriosament.
Tandebò la decisió que prenguis sigui una decisió lliure i no una decisió marcada o guiada per la posició i el rol que aquestes docents tenen vers el teu rol, generant així una relació d'abús de poder.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas