obesitat i vergonya
Hola, em sento malament per dir aixo pero el meu novio té obesitat des de fa un temps, sempre diu que es posara a fer exercici, mes que res per la seva salut tambe no nomes estetic, i semblare superficial pero està molt gras de la panxa i no em posa gaire aixo... No vull semblar superficial pero es que em fa cosa que em vegin amb ell...
Que puc fer per dirli ja no nomes per la seva salut que es cuidi i faci algo, fa ja 2 anys que te obesitat i no fa gaire cosa per arreglar-ho perque els metges li han dit que ha de baixar pel tema respiració, i menja fatal, pizza i hamburgueses sobretot perque es lo mes barat... fa dieta un temps i despres la deixa. Gràcies
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el teu problema. Ens expliques que la teva parella té obesitat des de fa un temps. Entenem que quan parles d'obesitat és que té una acumulació anormal o excessiva de greix que representa un risc per la seva salut física, emocional i social. Dius que et sents malament per dir-ho, i et fa por semblar  superficial, però creus que això afecta la teva atracció sexual per ell i que de vegades sents vergonya al seu costat. Ens demanes com pots dir-li, ja que tot i que els metges li han aconsellat baixar de pes (per problemes respiratoris) continua alimentant-se malament i quan es posa a dieta després acaba abandonant-la. Primer de tot, el teu xicot ha d'entendre que més enllà d'un tema estètic, l'obesitat és un problema que pot ser perjudicial per a la seva salut i que pot derivar en molts altres problemes (diabetes, malalties cardíaques, alguns tipus de càncer) i l'ha de tractar. Però s'ha de veure el seu cas particular, ha d'anar a un especialista que valori el seu cas i pugui donar-li unes pautes i directrius per tal de poder solucionar-ho. És molt important que aprengui uns bons hàbits alimentaris, que mengi de manera variada i equilibrada i que faci una mica d'activitat física, però ha d'estar supervisat i controlat per un metge, perquè tractar l'obesitat no només és perdre pes, és millorar la salut en general. A poc a poc, anirà veient que es troba molt millor i aconseguirà la motivació que necessita per a instaurar aquest canvi en el seu estil de vida. Pel que fa a tu, no et sentis malament per aconsellar-li que solucioni aquest problema. Com l'estimes, segur que pateixes per la seva salut i vols que estigui bé. I quan dius que a vegades sents vergonya, socialment tenim molt estigmatitzada l'obesitat, però hem de comprendre que és un problema de salut; una malaltia complexa i multifactorial i que el que has d'intentar és animar i ajudar perquè sigui ell qui vulgui solucionar aquest problema. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas