Esplai
Hola!
Des del novembre de l'any passat que vaig a l'esplai del meu poble, ja que jo vaig a l'institut a Barcelona i volia socialitzar amb gent del meu poble. Des del principi vaig saber que no ho tindria fàcil, perquè els meus pares estan separats i viuen en llocs diferents i passo un cap de setmana amb cada un, per tant, no podria anar a l'esplai cada dissabte com tothom sinó cada 15 dies. Però tenia moltes ganes d'integrar-me i fer amics. Al principi estava molt tímida i no em parlava amb casi ningú (normal) però passaven els mesos i em vaig adonar que ja portava molt de temps anant a l'esplai i que seguia sense amics i sense acabar d'integrar-me. Em vaig desesperar i per uns moments volia deixar-hi d'anar perquè creia que no hi havia remei, que mai socialitzaria amb ningú. Dissabte passat el meu grup es quedaven a dormir i jo tenia molta por, no volia quedar-me apartada com sempre i quasi no hi vaig. Al final em vaig armar de valor i hi vaig anar, i va ser llavors que vaig estar molt amb un noi amb qui ja havíem parlat alguna vegada i ens vam fer bastant amics.
Ara gràcies a ell no tinc tanta frustració per integrar-me, i m'agradaria perdre del tot les pors i vergonyes, i estar més "activa" amb l'esplai a partir d'ara. Vull dir, anar a les excursions, i sobretot no estar super tímida tota l'estona. Aquest estiu hi ha campaments i sé que és una MOLT bona oportunitat per aconseguir el que vull, o sigui acabar d'integrar-me. Però tinc obstacles:
-A l'estiu, com que els meus pares estan separats, estic una setmana amb cada un, i els campaments són 10 dies
-Fan ruta i no m'hi veig gens amb cor, perquè soc la persona menys muntanyera del món i amb una caminada ja estic destrossada
Fins fa uns dies ja estava segur que no hi aniria, però m'estan animant perquè hi vagi i m'ho estic pensant. D'una banda, vull anar-hi tot i les meves inseguretats, i de l'altra, prefereixo deixar-ho per l'any que ve, però tinc por de que, si no hi vaig aquest any, perdi tot el procés d'integrar-me que m'havia costat tant d'aconseguir.
Tinc un dilema enorme!! Em podeu ajudar?
Gràcies i perdó per tot el rotllo!
Laura Centellas

Hola!
Des d'aquí som del parer que, si alguna cosa et fa il·lusió, però també et fa respecte, escoltis la il·lusió! Una part de tu té ganes d'enfrontar-se a aquest repte, així que és un bon moment!
Per altra banda, si vols accelerar aquest procés "d'integració", per què no en parles amb les monitores? Potser els pots explicar com et sents i et poden donar un cop de mà amb alguna dinàmica o organitzant alguna activitat per cohesionar més el grup ;)
I anant a les teves consultes:
- A l'estiu també seguiràs el mateix calendari? Hi ha famílies que s'organitzen l'estiu diferent, per exemple, fan cada 15 dies o fins i tot el mes sencer amb un dels progenitors. Ho has parlat amb els de casa? També podries exposar-los les teves ganes d'anar a campaments i veure com us podeu organitzar de manera diferent. Et recomanem que en parlis aviat per tal que tots us pogueu organitzar les vacances ;)
- Per la ruta, parla'n amb les monitores. A vegades es diu ruta, però només es camina durant el matí i després tota la tarda us quedeu a un lloc fix. A més, és una bona excusa per posar-te aquest repte! Estudia-ho i explica com et sents, veuràs que podeu trobar solucions.
Deixa que la il·lusió agafi les regnes i que la timidesa i les inseguretats es facin petites ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas