Estar amb algú malament mentalment
Hola, bona nit. Sóc una noia de 16 anys que acaba d’entrar a una relació amb un noi. Jo me l’estimo i tinc molt clar que vull estar amb ell, però ell no ès que estigui molt bé, sol estar deprimit per “coses seves” i de vegades desapareix sense dir res. Jo quan em va començar a agradar ja sabia que si arrivabem a sortir tenia que tenir en compte aquestes coses d’ell.
Per ficar en context ell ha viscut varies coses traumàtiques com per exemple la mort d’una parella fara cosa de mes d’un any (ell té 16 també), i des d’aquell moment es sent culpable i no hi ha dia que no ho recordi. Hi ha més coses que l’hi passen però ell no m’ho explica (es una cosa que vull parlar amb ell ja que a mi em fa petir no sapiguer perque està malament ja que sóc una persona que sol comunicar els seus sentiments).
Bé, doncs jo ja sabia que sortir amb ell també tenia que tenir en compte que de vegades ell estaria malament i no estaria molt pendent. Vull aclarar que ell amb mi em tracta molt bé i intenta sempre estar pendent i tal, i si ell esta malament normalment no m’ho diu perque no em preocupi, però justament això, jo veig que ell està malament i no puc ajudar-lo, no sé com ajudar-lo, vull fer-ho perque no soporto veure que ell pateix i jo no poguer fer res.
La veritat que ja no se que fer, ell es una persona preciosa i es que tant de bó no l’hi hagues passat això, ell m’hagrada moltissim i em tracta com sempre havia volgut, però aquí el que vull consultar, el puc ajudar? L’hi haig de donar més espai? Que faig? Ajuda😔
Laura Centellas

Hola!
Que bonica la vostra història i quin respecte mutu que us teniu!
Nosaltres no podem saber què necessita, li has de preguntar i que ell t'ho digui. Segurament la vostra relació estarà plena de converses profundes, de respecte i d'espai. I això és molt bonic.
Parleu-ne amb honestedat, demaneu ajuda psicològica si la necessiteu i respecteu-vos el ritme. No és la teva feina que ell estigui millor. No has de fer res per "ajudar-lo". L'estimes i el valores tal com és. I amb això és suficient.
A vegades no podem evitar el patiment de les altres persones i l'únic que podem fer és estar al seu costat mentre pateixen.
Una abraçada!
La Laura Centellas