abús?
Hola,
feia temps que no entrava al web pero hi acostumava a estar enganxada. Ara he tornat a sentir-me bastant sola i només volia agraïr la feina que feu cada dia responent a centenars d'adolescents. Com he dit, ara estava mirant per sobre el consultori, pensant si havia o no d'escriure però he vist un cas similar al meu i m'he decidit a demanar ajuda/consell.
El meu cas és aquest, estic amb una parella (no estable, és a dir vam sortir durant dos mesos i dseprés ho vam deixar i el dilluns vam tornar a demanar-nos per sortir i actualment som parella) i ell volia mantenir relacions amb mi; jo no ho tenia clar però igualment vam quedar a casa seva una tarda. Bé, no fa falta molts detallas però tot va anar molt ràpid, així com si és cert que ell em va preguntar si volia, també és cert que jo no li vaig respondre que sí cap vegada i que li vaig dir unes tres o quatre vegades que em feia por. Tot i així, vam acabar pues com cam acabar i quan m'estava a punt de penetrar li vaig demanar que es poses el condó; ell em va dir que no en tenia i jo li vaig dir que llavors no. Ell em va dir q seria molt poc, que sol "ficaria la punta" paraules textuals. El problema és que no va ser la punta; em va fer mal tot hi que no vaig sagnar i jo no vaig disfrutar en cap moment. Va ser una experiència que m'agradaria oblidar, només es va centrar en el seu plaer i de tant en tant es fixava en mi i jo fingia lleugerment. En un moment donat li vaig demanar q parés que estaba cansada, no es va correr a dins pero jo estava una mica humida i ell també. L'estona després vam estar bé.
Quan vaig arribar a casa em vaig començar a ratllar pel tema del embaràs, no sabia si encara que no s'hagués corregut m'hi podia quedar. Vam mantenir relacions que era el meu o últim dia dels 7 després de la menstruació o el primer d'ovulació, no estic del tot segura. El cas és que la meva ansietat amb aquest tema va anar creixent i al comentar-li li va treure importància. Vaig parlar amb una de les meves millors amigues i li vaig explicar tot, em va dir que per si de cas em prengués la píldora perquè sinó ja seria massa tard. Me la vaig prendre quan feien entre 28 i 29h desde la relació sexual. Quan li vaig explicar a ell em va tirar en cara que li hagués explicat a la meva amiga abans que a ell, em va dir que li hagués hagut de dir si no volia i que per la pròxima ja tenia condons. Se'm va caure el món, tipu, ho vaig trobat súper immadur, innecessari i superflu. Li estava dient que em prendia la píldora del dia després que val els seus dies (ho vaig pagar tot jo) i tots els efectes secundaris que té i tot i el pavo em diu que per la pròxima ja té condons! es que nose si soc jo o realment no acaba de ser normal. En fi, avui no m'ha vingut a parlar durant tot el dia i a sobre és ell qui està esquerp i distant. i us prometo que no entenc res. Llavors, resumeixo les preguntes que tinc:
1- és normal que no hagi sagnat però sí m'hagi fet mal? Pot ser que sagni en les properes? Si no he sagnat, és perquè l'himen no s'ha "trencat"??
2- el seu comportament és lògic i m'estic emparanoïant o realment podria haver tingut moltes reaccions molt millors??
3- per la pròxim (que esperem que no) si ell no acaba a dins pero sí entra sense condó, m'haig de prendre la píldora o no hi ha risc d'embaràs
4.- això es consideraria violació??
m'explico (per la pregunta 4), com he explicat jo no vaig estar-hi d'acord i mai li vaig dir que sí i ell ho ava fer igualment, sense el meu consentiment. No em sento com si m'haguessin violat, és a dir, ahir a la nit sí que em sentia bruta i etc però ni el dia que va passar ni avui em sento com si m'haguessin violat, sinó més aviat com una tonta que no va saber fer-lo parar quan havia de fer-ho i simplement sento que aquests bloquejos que tinc m'estan perjudicant molt
En fi, perdó pel emga text però necessitava ajuda d'algú que en sapigués una mica,
moltíssimes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Començarem responent la 4a pregunta. Sí, la situació que vas patir, podria considerar-se una violació. Tu no volies tenir aquella relació sexual perquè NO la volies tenir sense preservatiu. Si vas consentir només la punteta i ell no ho va respectar també és una vulneració de la teva voluntat. Dius que és una experiència que t'agradari borarr de la teva ment. No va ser agradable en molts sentits. Per tant, moltes coses no haurien d'haver passat i ell va fer passessin tot i que tu ho no volguessis d'aquella manera.
Pel que fa a les altres 3 preguntes, les copiem i les contestem:
L'himen és una membrana i no totes les noies la tenim igual. No és una prova de virginitat. És un tel que pot tenir diferents formes, mides i consistència. Hi ha himens que són flexibles, altres rígids, altres que són porosos i altres que són completament tapats.
2- El seu comportament és lògic i m'estic emparanoïant o realment podria haver tingut moltes reaccions molt millors??
Les reaccions podrien haver estat millors, les reaccions dels altres no les podem controlar però en general esperem compresió i empatia quan el que estem compartint també té a veure una responsabilitat de l'altre. El tema és si les seves respostes i reaccions sempre són així o és quelcom diferent que mai abans havia fet? Mai abans t'havia parlat o tractat així? Si ja t'havia parlat i tractat així, potser has de poder valorar si vols al teu costat a una persona que et tracta, et parla i t'acompanya d'aquesta manera en les coses que et generen malestar... (esperem que la valoració sigui que no, que no vols una persona així al teu costat).
D'altra banda, és fantàstic que hagis parlat amb la teva amiga de la situació que vas viure. No t'aïllis. L'aïllament també és un factor de risc davant la violència masclista.
3- Per la pròxima (que esperem que no) si ell no acaba a dins pero sí entra sense condó, m'haig de prendre la píldora o no hi ha risc d'embaràs
Si hi ha presevatiu durant tota la relació sexual, i no es trenca, no cal prendre's la píndola de l'endemà. La píndola de l'endemà és un mètode d'urgència.
T'enviem una molt forta abraçada i estem aquí per tot el que necessitis.
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas