Canvis d'Humor
Hola! Tinc 15 anys i últimament no se què em passa.
Estic mes o menys dues o tres setmanes super alegre, moltissim i faig moltes tonteries, i despés estic també 2 o 3 setmanes super tristissima i molt enfadada amb mi mateix i em vénen molts pensaments negatius i em faig mal psicologicament i fisicament, quan estic així penso que m'ho mereixo el mal que em faig, però al cap d'unes setmanes em fa vergonya pensar en el que he fet.
No ho he parlat amb ningu perquè em poden pendre per boja o algo així, he llegit que és normal que son les hormones, però crec que si són les hormones les tinc estranyes perquè és un canvi radical d'un dia per laltre i ho trobo estrany. M'agradaria saber si es normal o no, i si s'hi pot fer alguna cosa. Gràcies
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs pot tenir alguna cosa veure els processos de canvis hormonals típics en la teva edat. De totes maneres, si que podem fer alguna cosa per a millorar.ho nosaltres mateixos. Està bé que t'adonis de com són de negatoius els teus pensaments quan estàs més baixa d'ànims i com són quan està super alegre. A partir d'aquí és anar trobant un punt mig. Com ho pots fer això? doncs mirant de controlar que tot i la alegria vagis veient que ets tu qui pren les decisions de què fer a cada moment, de disfrutar mesurant el grau de tonteries...etc., i sobretot fer aquest treball quan els pensaments són tan negatius. Has de veure que són pensaments i prou!! pensaments que no tenen res a veure amb la realitat de fora de tu!! i que a més et fan veure-ho tot de color negra, et fan sentir malament amb tu amteixa, cap als altres...etc. És important que observis com són aquests pensaments i que puguis frenar-los. Com? doncs dient prou! i passant a una altra activitat més productiva o relaxada (una dutxa, anar a donar un vol, fer algu que t'agradi, etc). Es tracta de que anem aprenent a controlar la nostra ment i que no sigui ella la que ens controli a nosaltres, i això es fa cuidant-nos i no deixant que els dies grisos ens afectin. Sigues tu qui mana, no els teus pensaments!! Eli Aulet www.interpersonal.cat