És normal?
Fa poc que he començat a tenir relacions sexuals (un mes). Només ho he fet dos cops, però els dos m’ha fet bastant de mal. A més, tinc amigues que em diuen que ja ho varen disfrutar des del primer cop, cosa que a mi no em va passar del tot ja que estava pendent d’aquest mal (tot i així ell va ser molt comprensiu i va intentar anar alerta). És normal que els primers cops faci mal o tinc un problema?
Laura Centellas

Hola,
Que faci mal no és normal, però sí força habitual les primeres vegades. Això pot donar-se per diferents motius, sovint les primeres vegades estem nervioses i això pot provocar que es tensi la musculatura del cos en general i en concret la que envolta les parets de la vagina, dificultant o impedint la penetració, o fent que aquesta sigui dolorosa. Un altre aspecte a tenir en compte és la lubricació, ja que una lubricació deficient pot fer que la penetració resulti molesta.
Per tant, és important buscar un lloc on pugueu estar tranquils i sense possibles interrupcions. Que pugueu dedicar-vos temps i no anar directament a la penetració. Doneu temps perquè el vostre cos s'exciti, lubriqui i es relaxi. Comenceu amb la introducció d'un dit, lentament, després dos i així de mica en mica, el teu cos podrà anar-se acostumant.
Si, tot i això, el dolor continua, seria recomanable fer una valoració amb una ginecòloga i una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià perquè ho pogués valorar.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas