Com afrontar la veritat?
Fa uns mesos que he descobert que la persona amb qui confiava més, a qui li explicava tot el que em passava (ja fossin coses bones o dolentes), hem menteix.
La cosa es que no es una simple mentida, sino que m'explicava una historia i coses que li passaven pero en realitat era tot fals. Vaig començar a dubtar quan em vaig fixar que mai veia el que m'explicava.
En pic vaig saber que em mentia vaig saber que li hauria de dir, però al estar estudiant no he trobat el moment per a que no li reflecteixi en la nota.
La cosa es que no ser com dir-li ni quan dir-li, ja que portem des de petis junts i un cop ja em va mentir, però li vaig perdonar.
Ser que el millor es dir-li en persona, però em fa por la forma en que pugui reaccionar.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
La mentida és un gran dinamitador de la confiança. Quan descobreixes que algú t'ha mentit (en alguna cosa important o successivament), sembla que es trenca una part de la relació. Et pots sentir estafada, traïda o utilitzada i fa que aparegui la desconfiança en tot el que diu.
Si ja estàs en aquest punt, és important que hi puguis parlar. Explica-li que li has descobert algunes mentides, que t'has sentit malament i que t'ha ferit. Exposa-li des del punt de vista de voler reparar la relació i fer-la més forta.
Si s'enfada o reacciona molt impulsivament, dona-li espai per poder expressar aquesta ràbia. Deixa que es calmi i quan s'hagi tranquil·litzat continueu parlant del tema.
Si l'amistat és forta, i hi ha voluntat per les dues parts, aquesta ferida es pot reparar... però cal parlar molt amb honestedat, sinceritat i des del cor (i no sempre és fàcil).
Una abraçada!
La Laura Centellas