És normal?
Hola gràcies per la vostra ajuda.
Sóc conscient de que hi ha vegades que la gent que està dins d'una relació tóxica no se'n adona. No sé si és el meu cas.
Tinc parella desde fa uns mesos. Tot va molt bé fins que tenim una baralla. Jo intento que sigui una simple discusió, sense que arribem a barallar-nos, però mai funciona.
Quan s'enfada em parla com si jo li sigués igual, quasi com si no li importés que estiguéssim junts o separats. No té en compte els meus sentiments i durant una baralla puc estar literalment plorant per la seva actitut i li és totalment indiferent (segueix amb l'actitut passiva i enfadat). Jo intento mantenir la comunicació i que parlem les coses, però és impossible. He intentat parlar-ho en el moment, esperar una estona a que es relaxi... res. Al final decideix deixar-ho estar al cap de molts dies i de que jo li insisteixi molt.
És a dir, no vol parlar-ho/solucionar-ho, però tampoc vol deixar-ho córrer i seguir amb la relació com si res. És frustrant.
També quan li dic o proposo coses que no li venen de gust és com que també s'enfada.
Quan li he dit que em sento impotent, que ja no sé que dir-li per no cagar-la, m'ha dit que deixi de fer-me la víctima i que deixi d'escriure-li.
De veritat que no sé que fer perquè sembla que tot li va malament.
És normal que la gent sigui així quan s'enfada? Què puc fer?
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
A veure, hi ha persones que quan s'enfaden, necessiten unes hores (o uns dies) per calmar-se i poder reflexionar sobre el fet.
Però pel que expliques, la teva parella no fa aquesta reflexió ni tampoc et demana perdó quan ha sigut desagradable...
Nosaltres entenem les relacions sanes com aquelles que si s'està bé, s'està molt bé, però si s'està malament o hi ha una discussió, segueix havent-hi un respecte mutu de base. Perquè si no és així, la relació es converteix en una muntanya russa de malestar-reconciliació-baralla-malestar-reconciliació... amb la sensació d'estar alerta constantment per si dius o fas alguna cosa que pugui provocar una nova discussió.
Així doncs, valora realment com et sents quan us discutiu, com et tracta i com reacciona després, si hi ha penediment o segueix culpant-te a tu. (potser et donarà pistes sobre l'estat de salut de la vostra relació...)
Una abraçada!
Escriu-nos per saber com estàs!
La Laura Centellas