Prèvies
Bones, vinc a preguntar una cosa.
Quan estic amb la meva novia i ens toquem, hi ha risc d'embaràs o de transmissió de ETS? Com ho hem de fer per prevenir-lo?
Laura Centellas

Hola,
Perquè es produeixi un embaràs, els espermatozous han d'entrar dins de la vagina i fecundar l'òvul. Per tant, la masturbació, les carícies, els fregaments, el sexe oral, les abraçades... són pràctiques altament plaents i que no tenen risc d'embaràs. El que és important és que si es produeix l'ejaculació, que sigui lluny dels genitals, per evitar riscos. Molt important que tingueu preservatius a mà, per si voleu anar una mica més enllà, i que els utilitzeu correctament durant tota la relació sexual.
Pel que fa a la transmissió d'ITS, són un grup de malalties infeccioses que normalment es transmeten durant les relacions sexuals amb una persona infectada. La vagina, el penis, l’anus i la boca són els llocs més freqüents on es localitzen diferents microorganismes que poden produir una ITS. Per tant, és important fer servir mètodes de barrera com el preservatiu (o la banda de làtex) per prevenir la transmissió d'ITS. En el següent enllaç trobaràs més informació:
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas