no em valoren
Hola, primer de tot moltíssimes gràcies per tot el que feu.
Sempre he tingut la sensació que no agrado ni importo a ningú. Tothom té molta facilitat per socialitzar i per estar amb gent que no és del seu grupet, però jo no. Quan estic amb algú que no forma part del meu grup, noto que la gent s'aparta de mi, o que els hi agradaria no estar amb mi, i no sé per quin motiu és, ja que jo soc una noia totalment normal que es preocupa molt per tothom. Sempre he sigut la rara, però, no puc deixar de ser-ho i que la gent em miri d'una altra manera? Quan dic alguna cosa, i això també quan estic amb les meves amigues, noto que no els hi importa una merda.
I l'altra cosa és que jo soc molt bona persona, i ajudo a tothom, escolto les meves amigues quan tenen problemes, els hi dono consells… Però ningú es preocupa per mi. I és que les ajudo tant, els hi passo els deures, els hi faig favors, els hi aguanto tots els marrons, que ara noto que s'aprofiten de mi. Però quan tinc jo un problema… Podria ser perquè a mi em costa molt expressar els meus sentiments i no els hi parlo gaire d'això. Una cosa que em fot molt és que em diguin «és que jo em preocupo molt per ella i ella no es preocupa per mi» i la que ho diu m'està fent el mateix a mi.
Això que he dit abans que em deia, és perquè dues amigues es van barallar molt i jo vull continuar sent amiga de les dues, però totes dues es posen geloses quan vaig amb l'altre i estic farta que quan hi soc no els hi importi i quan no hi soc s'enfadin.
Ah, i crec que soc INFJ, podria tenir alguna cosa a veure?
Moltes gràcies, i perdó per tot el rotllo
Laura Centellas

Hola!
A vegades ens "desvivim" per les altres persones i ens oblidem de nosaltres mateixes.
Pel que expliques, sembla que tu estàs aportant moltíssim per mantenir aquesta amistat i no és del tot recíproc, oi?
Des d'aquí t'animem a posar distància amb aquestes amistats i intentar equilibrar el nivell d'energia dipositat en la relació.
És important que una relació sigui ajustada i que les dues persones que en formen part hi aporten un grau semblant d'energia i ganes de mantenir-la.
Per molt que una de les parts s'esforci molt a mantenir-la, si l'altra part no aporta un mínim interès i cura de l'altra, la relació s'acaba desgastant...
Així doncs, t'animem a fer aquest pas enrera i aprofitar per fer una anàlisi d'altres persones amb qui també et sentis còmoda i amb qui tinguis ganes d'interaccionar. Tens tot el dret a tenir amistats que et cuidin, t'escoltin i sentin que el que et passa és important.
Una abraçada!
La Laura Centellas