Professor...
Hola!
Fa 5 mesos que estic sortint amb una noia que vaig conèixer aquest curs a l'institut. És molt mona i sempre riem però a la vegada és força negativa i pessimista, així com algo antisocial. Jo sóc una persona activa, que li encanta sortir i fer esport i molt positiva, i de vegades sento que m'està cansant estar amb ella. A més, tinc dubtes sobre lo que sento. M'agrada molt i és molt bona noia i és guapíssima però últimament no sento atracció cap a ella. No la vull deixar perquè tenim una connexió molt gran i una relació molt especial i ens faria molt mal a les dos deixar-ho ara. El que tampoc sap ni li vull explicar és que no sóc lesbiana (es pensa que si). Tinc un professor el qual no m'agrada però m'atrau molt i sempre que em masturbo penso en ell. Sempre fem la conya que el professor i jo tenim algo, perquè parlem molt, i que estic pillada d'ell i més coses. El que no sap és que si que m'atrau de veritat. No sé si hauria de dir-li. Confessar-li això trencaria la nostra relació, estic segura. Llavors estic en una situació que no sé què fer, si deixar-la perquè no és el meu estil de persona tot i que l'estimo o no deixar-la i si confessar-li o no lo que sento pel professor.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Nosaltres no podem dir-te què fer, estàs en un dilema. La pregunta què ens agradaria plantejar-te és, al marge d'aquesta atracció per professor, sents que vols estar amb aquesta noia? Què és el que fa que apostis per aquesta relació? Què fas tu per a que ella aposti per la vostra relació? Voleu el mateix de la relació? Després de 5 mesos esteu en el mateix punt? La relació ha evolucionat igual per a tu que per a ella?
Reflexionar sobre la relació amb ella, al marge d'altres persones seria el més just.
D'altra banda, el que passa amb el professor, és molt habitual que en diferents moments puguem sentir atracció per persones que potser ens resulten interessants o amb qui sentim certa admiració. Però una relació d'una alumna i un professor (sobretot quan això passa a l'escola o l'institut), és una situació d'abús, ja que no esteu en igualtat de condicions ni els vostres rols són d'igual a igual. Hi ha un joc de poders que pot arribar a ser molt perillós. Per tant, en la fantasia, i en l'amor platònic, val tot, en la realitat, no, perquè podries estar posant-te en perill.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas