Parella
Hola, tinc parella i generalment estem molt bé. Em cuida, em respecta i és atent amb mi. Però de tant en tant es veuen algunes red flags alarmants. Per exemple, fa poc em va demanar de provar el sexe anal i jo li vaig dir que encara no perquè no estava segura i es va enfadar. Es va enfadar perquè diu que ell cedeix en molts aspectes de la relació i jo no. Després d'explicar-li perquè no és el mateix cedir en la relació que sexualment sembla que ho va entendre, tot i que seguia una mica molest. Però de totes maneres no em va agradar que la seva primera reacció sigués enfadar-se.
És a dir, ell com a persona normalment és molt green flag (de debó, no ho dic perquè sigui la meva parella), però molt de tant en tant veig alguna d'aquestes coses que per mi són molt greus i m'alarmen molt.
Vull pensar que el problema és de la falta d'educació sexual actual, però no sé si només m'estic enganyant.
Què hauria de fer davant d'aquestes situacions?
Moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
Per què és una red flag? Ell s'ha molestat amb la teva resposta, s'ha enfadat i és lícit que es pugui enfadar. No podem controlar les nostres emocions i ell podia sentir que era una "injustícia".
Però després heu pogut parlar i ha escoltat els teus arguments. I evidentment, els ha respectat.
És una bona gestió del conflicte. No podem pretendre que la nostra parella no s'enfadi, perquè no seríem humans. El que hem d'evitar i ens hem d'alarmar és si aquesta ràbia la dirigeix cap a nosaltres. És a dir, si en rebre una resposta que no li agrada, ens humilia, ens manipula o ens fa xantatge emocional. Pel que expliques, no és el cas.
Per la propera vegada et proposo que si us enfadeu per alguna raó, us doneu un temps per poder refredar l'emoció i després parlar-ne i arribar a un acord o a una entes. I això és el que heu fet ;)
Una abraçada!!!
La Laura Centellas