"amiga"
hola!
bueno la cosa es q jo desde 2n d la eso que tinc una amiga (ara vaig a 4rt) i desde aquest any han començat a passar coses molt rares. a principi de curs, es va començar a portar amb una altre noia del curs pro tot anava bé, però desde fa uns mesos, es com que sento que ja no vol estar amb mi. els unics moments que ve amb mi, són quan necessita algo dels deures o quan l'altre noia no esta. a més a més, com a l'octubre va començar a sortir amb un noi de la classe i no em va dir res fins al gener. es com que sento que ja no vol venir amb mi i per exemple, al viatge casi no parlavem en tot el dia, i jo li vaig anar a preguntar si estava tot be o si estava enfadada amb mi i ella estava mirantse al mirall com sense escoltarme i despres mirant al mobil i nomes contestantme com amb si i no.
a més a més, amb el novio sempre ho estan deixant i tornant, ja que ell es molt toxic i jo sempre l'estic ajudant i aconsellant i dientli coses maques i estan sempre al seu costat recolzant-la i dient-li que em te aqui per tot el que necessiti, però ella mai em pregunta com estic jo, sempre parlem d'ella i jo mai puc explicar els meus problemes (que tambe en tinc saps, ella no es la uncia al mon que te problemes) per exemple l'altre dia no sabia ni quin batxi fare l'any que ve quan ho he dit moltes vegades ja que estava molt rallada ja que no sabia que fer.
en resum, que aquesta noia només ve amb mi quan és la ultima opcio o quan necessita algo, que jo l'escolto sempre i l'ajudo a solucionar els seus problemes pero ella nomes pensa en ella mateixa i mai em pregunta a mi si estic be o que em passa, nomes importan els seus problemes i em sento molt utilitzada i fatal, ja que jo confiava en ella
gracies i perdo si no sha entes
Laura Centellas

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns, s'ha entès perfectament i ens sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació.
Es tracta d'una relació desigual, que no és recíproca i que no provoca benestar. Les relacions (d'amistat, de parella, familiars...) han de ser recíproques. Les persones que en formen part han de cuidar-se i preocupar-se mútuament, s'han de valorar i s'han d'estimar. I sembla que en aquesta relació d'amistat no és així, oi?
Des d'aquí t'animem a obrir-te a altres persones, a buscar altres companyes que et facin sentir míllor, que et demanin com estàs (i escoltin la resposta). Tens tot el dret a tenir una amistat sana.
Si aquesta persona ja no te l'ofereix... hauràs de prendre una decisió (malgrat sigui dolorosa).
Una abraçada!
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que ho necessitis.
La Laura Centellas