Vacancess
Hola
La meva consulta es aquesta:
La meva mare ja mha dit que a l'estiu anem a un lloc durant uns 4 dies, i en teoria hauriem danar a un altre també, pero anem una mica malament de diners i diu que segons la declaracio de la renta anirem a l'altre lloc o no, la veritat es que el lloc al qual anem segur esta molt aprop d'aqui aixi que realment són com "minivacances" i jo ja estava mentalitzada de que aniria a dos llocs pero no crec ja que la meva mare diu que creu que sera ella qui hagi de pagar a Isenda.
Em sento fatal i la veritat molt frustrada, tots els meus amics aniran segurament a llocs com Nova York i jo no faig aquestes coses ja que no tenim masses diners.
El curs vinent començo batxillerat i no vull que els meus nous mestres o companys em preguntin on vaig de vacances per que m'avergonyeix.
No se com deixar de sentirme així de malament
Gracies per el treball que feu
Laura Centellas

Hola!
Entenem la teva decepció perquè et feia molta il·lusió aquest segon viatge, però les circumstàncies són les que son.
Realment part del malestar cau en la sensació que no has fet prou vacances si et quedes en un lloc proper (o si no marxes de casa). I no és així! Les vacances són un espai lliure d'obligacions, per tant, si no tens l'obligació d'anar a classe, ja són vacances! i si la teva mare no té l'obligació de treballar, també son vacances!
Canvia aquest xip i veuràs com et sentiràs molt millor.
Segurament des de l'escola/institut s'hauria d'eliminar aquesta pregunta, ja que sembla que estableix categories socials entre l'alumnat. Anar a Nova York és tota una experiència, segur! Però anar a fer un picnic i passar tot el dia al riu amb la teva família, també! I això és el més rellevant.
Et proposem un repte:
Si no podeu fer aquest viatge, fes una llista de coses que podríeu fer per la vostra zona o per Catalunya, per ex. Prepara una petita guia de "turisme de proximitat" i amb la teva mare marqueu quines us agradaria fer ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas