Per a aquells/es que es mirin al mirall i vegin un monstre
Hola, no es tracta d'una consulta, però jo vaig tenir certes obsessions amb el menjar i sé el que se sent al calcular el teu IMC per quarta vegada al dia o de pesar-te abans i després de cada àpat. Està en castellà perquè és la resposta a un debat que vaig tenir per WhatsApp amb un company (a causa d'una fotografia on es veien dues noies, una "normal" i l'altra extremadment prima) que em va escriure en castellà.
A ver, yo no estoy diciendo que no puedan gustar las mujeres delgadas. Simplemente, el cartel pretende denunciar el cánon de belleza actual es insano, porque la mujer de la izquierda, que está sana y tiene un cuerpo normal es considerada gorda por muchas personas, a pesar de que no lo está. Y la de la derecha, yo también pienso que está excesivamente delgada, pero por la foto, yo deduciría que debe ser modelo o algo por el estilo. Lo cual significa que eso es lo que la indústria te vende como que es lo bonito, cuando en realidad probablemente tenga algún problema con la alimentación.
Las modelos y otras figuras que salen en televisión, muchas tienen un TCA. Están tan flacas que, incluso, se quitan una costilla para que se les vean caderas, porque, evidentemente, si estás muy delgada también se reduce el pecho, el culo y las caderas, que son mayormente grasa. Luego, se hacen una liposucción para parecer aún más delgadas, se ponen botox, se inflan los labios, el pecho y el culo en operaciones que pueden ser peligrosas en muchos casos. Y todo para recuperar las curvas naturales que han perdido a causa de las carencias en la alimentación.
Y las personas a las que les gustan delgadas (no lo juzgo) pero depende de las modas. En la época de Rubens estaban de moda con kilitos de más. Ahora está de moda estar casi tísica.
La conclusión es que todos los cuerpos sanos son bonitos, cada uno tiene su constitución (muy difícil de cambiar) y sus preferencias. Pero esta moda y lo que se enseña en los medios de comunicación, provoca muchos TCA, que son unos de los trastornos más mortales.
Gràcies
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per a compartir-nos la teva experiència, i ajudar-nos a visibilitzar el malestar que pateixen les persones afectades per un TCA. Com indiques a la resposta que vas escriure amb relació a la imatge de l'anunci que comentaves, moltes vegades, les persones que no s'adeqüen al cànon o estereotip de bellesa actual, se'ls valora negativament o inclús se les critica. Aquest model de bellesa ( a vegades massa prim) és difós a través de mitjans de comunicació, xarxes socials, publicitat, cinema, etc. i hem de ser conscients, que aquests, no mostren una representació de cossos adaptada a la realitat. Com molt bé dius, el model de bellesa ha anat variant al llarg de la història, i ha anat variant en funció de modes, èpoques, cultures... Només voldria assenyalar-te, que no totes les models han de patir un TCA, ja que n'hi ha que sí que tenen aquesta constitució i no a conseqüència de cap problema alimentari. Igualment, voldria destacar que tampoc hem d'associar el fet de patir un TCA, amb la necessitat que la persona tingui un baix pes, perquè de vegades, podem caure en aquest mite erroni. De totes maneres, com tu molt bé dius, l'important, és que la persona estigui sana, tingui uns bons hàbits alimentaris (una dieta variada, equilibrada i sense prohibicions) i que realitzi una mica d'activitat física, independentment de la seva constitució, forma o pes. Moltes gràcies pel teu missatge, entre tots, hem d'intentar modificar o si no, ser molt crítics amb aquesta pressió social existent, que no té en compte ni respecta la diversitat corporal i que ens impulsa a  tenir el “cos perfecte”. No hi ha un cos perfecte, cadascú de nosaltres, som perfectes tal com som (com hem dit, sempre que tinguem uns bons hàbits). Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas