No arriba mai
Bon dia, realment no és molt rellevant, però vull treure'm el dubte. Porto sortint amb el meu xicot quasi un any i em mantingut relacions sexuals. Tot està bé quan ho fem i estem còmodes, però ell mai "arriba" del tot (diu que nota com si passes, però d'allà no surt res). Encara que no és un tema que ens angoixi, voldria preguntar si és normal abans de llegir qualsevol bestiesa d'internet.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per escriure'ns!
De forma natural, l'ejaculació va cap a la uretra i s'expulsa però hi ha algunes situacions que poden fer que no aparegui l'ejaculació:
- Ejaculació retrògada --> El semen en comptes d'anar cap a la uretra i sortir, va cap a la bufeta urinària i s'expulsa quan després amb l'orina. És habitual en homes amb dificultats de pròstata o que hagin estat operats de la pròstata, El disgnòstic es va analitzant una mostra d'orina i determinant la quantitat d'esperma en orina.
- Ejaculació retardada --> És un transtorn en el qual la persona necessita molt de temps d'estimulació sexual per a arribar a l'orgasme i ejacular. I els hi passa tan si estan en parella com si es masturbes en solitari. No sabem si al teu xicot li passa també quan es masturba sol.
- Fimosi --> A vegades una fimosi no tractada o no diagnosticada por interferir en la relació sexual. Està operat de fimosi? Si no està operat, quan té una erecció, la pell del penis es retira per complet i deixa al descobert el gland?Si no el deixa descobert, podria ser que tingués algun grau de fimosi. Seria adequat que el metge de capçalera o la llevadora de la tarda jove poguessin avaluar-ho i indicar si cal intervenir o no.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas