glosofobia
hola, l'altre dia vaig tenir una presentació a classe i em vaig posar molt nerviosa, em quedava sense aire, em suaven les mans, casi em poso a plorar... la veritat es que abans tampoc m'agradava gens parlar en públic, però mai havia arribat a l'extrem de quedarme sense aire. avui m'ha tocat llegir a classe i em tremolava la veu, m'anava quedant també sense aire...
no sé pq de sobte, la lleu por que tenia de parlar en public s'ha transformat en una tant grossa. aixo es pot solucionar amb un psicoleg? com puc fer perque sigui mes lleu?
gràcies
Laura Centellas

Hola!
Pel que expliques sembla que vas patir un atac d'angoixa. El nostre cos acumula estrès i el deixa anar d'aquesta manera, activant-se per coses que aparentment no son greus.
Sí que és possible que, el que abans era una lleugera por a parlar en públic, arrel d'això es converteixi en un pànic tant gran. Com que vas patir l'atac d'angoixa i la por va ser molt gran, és natural que, en situacions semblants, ja et comencis activar. En aquest cas, la por a parlar en públic ja no és tant important, sinó que el que vols evitar és que vingui un nou atac. I posant tots els esforços en evitar-ho, fas que el cos es torni a activar i fàcilment pugui aparèixer un nou atac (com un cercle viciós).
L'ansietat és un dels trastorns que habitualment tractem en consulta, així que et recomanem que ho puguis parlar amb els de casa i que busquis ajuda professional per evitar que s'allargui en el temps.
Una abraçada molt forta!!
La Laura Centellas