Problema amb el menjar
Hola, no sabria molt bé per on començar. Tinc 19 anys i fa 3 anys que sento que no tinc una bona relació amb el menjar. Passo èpoques en què podria viure amb una torrada de pa al dia i èpoques en què realitzo 6 àpats al dia. Tot i això sempre estic pendent del meu pes i en no engreixar-me. Veure'm al mirall i veurem prima em deixa tranquil·la tot i que el meu estómac demani aliment. No m'he atrevit mai a dir-ho a ningú, sento que tot i haver baixat de pes i que la gent ho hagi verbalitzat, mai ningú m'ha preguntat si realment estava bé i això m'ho ha fet quedar per mi. Vull entendre'm.
Laura Centellas

Hola bonica! Primer de tot, moltes gràcies per la teva confiança i explicar-nos el que et passa. Ens expliques que creus que no tens una relació sana amb el menjar. Ens comentes que vas alternant èpoques en les quals pràcticament no ingereixes aliments, amb èpoques menys restrictives en les que sí que fas sis àpats. També confesses  que estàs molt pendent del teu pes, que no vols pujar de pes, ja que dius que veure't prima et fa estar tranquil.la (tot i que afirmes que passes gana). Fins ara, no has pogut comentar-ho o expressar-ho, ni amics ni a familiars, pel fet que creus que ningú t'ha preguntat ni s'ha interessat per com estaves, tot i aprimar-te bastant. És molt important, que aprenguis a estimar-te i a valorar-te més enllà del físic i del pes. Les persones ens aprecien i ens valoren per moltes coses més: el teu caràcter, la teva personalitat, les conductes, les emocions.. són el que et defineixen realment i les coses per les quals la gent t'estima. I tu també has de fer-ho, has de valorar-te i estimar-te tal com ets. Tots tenim coses que ens agraden més, i coses o característiques que ens agraden menys (o ens fan sentir insegurs) però al final, el que és realment important, és acceptar-nos tal com som i adonar-nos que som únics i especials. També voldria dir-te que me n'alegro que ens hagis escrit, has estat molt valenta, de vegades és molt difícil poder verbalitzar aquests sentiments i sovint, inclús poder posar-li nom. Crec que t'adones que això que et passa no ho has de deixar estar i que has d'intentar canviar-ho. És per això, que ara et demano que ens contactis a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Allà, et concertarem una acollida (presencial o virtual, com et vagi millor), un espai gratuït, on poder desfogar-te i explicar totes aquestes coses que de vegades sents que no pots explicar per què ningú ho entendrà. Una de nosaltres, psicòlogues, t'acompanyarem i t'assessorarem, donant-te alguna pauta si cal, per tal de poder trobar solució a tota aquesta situació, que no et deixa poder estar bé i tranquil.la. El nostre telèfon és el  93 454 91 09, no t'ho pensis agafa el telèfon per a poder deixar tot això enrere, esperem la teva trucada!! Un petó molt fort, fins aviat!
La Laura Centellas