Germà
Hola, de petits el meu germà i jo ens molestavem molt, fins que en un punt quan ens queixavem a la nostra mare, ella deia que ens ignoresim i així vam anar perdent la comunicació fins que ja fa més de cinc anys que no ens parlem. Jo me l'estimo molt, pero és com si hagués crescut sense germà, ja que no ens parlem mai. Ultimament els meus pares i coneguts ens estan dient que això no pot ser i que ens hem de parlar, però en estar cinc anys ignorant-nos és molt difícil actuar com a germans com si res. Ell ara té 17 anys i jo 14 i ara més que mai vull que tinguem una relació normal de germans, però no se com començar.
Necesito ajuda siusplau.
Laura Centellas

Hola!
Ostres, tant de temps sense comunicació i complicitat pot necessitar un temps de reparació. Si heu estat tants anys ignorant-vos, ara serà difícil que reprengueu de nou la relació com si res. Caldrà que feu diferents passos per anar construint de nou la relació fraternal.
A partir d'aquí, us proposem alguns passos:
1. El més important és que tots dos vulgueu tenir aquest contacte. N'has parlat amb ell? i la teva mare, ho sap? Et pot ajudar d'alguna manera?
2. Després trobar estones i mantenir converses sobre el dia a dia, quotidianes, explicant-vos coses que us han passat (com ha anat un examen, anècdotes que t'han passat al carrer...)
3. Compartir algunes estones a casa o amb la família (mirant alguna sèrie o fent jocs de taula...)
4. Començar a tenir estones a soles per parlar amb més intimitat.
Mica en mica anireu construint nous records que poden ser la base d'una nova relació de germans. Si necessites ajuda professional, demaneu-la! Hi ha psicòlegs especialitzats en teràpia familiar.
Esperem haver-te ajudat una mica,
Una abraçada!
La Laura Centellas