Regla i mal a les tetes
Holaaaa, us voldria explicar algo que m’està passant.
Primer de tot es que fa 1 setmana que em tindria d’haver vingut la regla i encara no el baixa (no he tingut relacions així que no estic embarassada). Altres vegades també em pasa que o se m’adelanta o se’m atrasa i aixo em provoca estress ns (ja fa 4 anys que tinc la regla, no representa que tindria de ser regular ja??)
Després, també de tant en tant, hi ha dies puntuals que em fan mal les tetes, quan me les toco no em fan mal, sinó que es com un mal persistent i que al cap d’un rato em marxa i torna ns, a vegades també tinc com un formigueig o “pessigolles” a la part del pezon.. Un cop em va durar bastants dies, pero normalment em dura 1 dia. Es normal??? (Despres del temps que mes mal em van fer les tetes els sustents que portava em van començar a quedar petits i en vaig tindré de comprar de nous, aquest mal pot ser per creixement??) Li he comentat a ma mare lo del mal pero em diu que creu que ja es normal x la edat. Que creieu vosaltres???
A part també noto que tinc una teta mes gran que l’altra, suposo que es normal x el creixement ns.
Laura Centellas

Hola,
Pel que fa als canvis que notes en la menstruació el millor seria que ho poguessis consultar amb la llevadora o la ginecòloga de la tarda jove del teu Centre d'Atenció Primària o de l'ASIR. Que puguis avaluar de forma adequada si el que està passant forma part de la teva menstruació o si cal fer alguna prova més relacionada amb ovaris poliquístics o endometriosi.
En refe`rencia als pits. Tenir assimetries és molt més habitual del que ens imaginem, és extrany trobar persones que tinguin els dos pits exactament de la mateixa mida. Pel que fa al dolor, pot ser per mil motius, per l'ovulació, pel creixemnt, per tenir els pits més fibrosos, etc... això també t'ho pot resoldre la ginecòloga o la llevadora.
Una forta abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas