jo mateixa...
Hola, escric aquesta consulta perque no estic gaire contenta en com sóc. primer de tot, que sóc molt indecisa i depenc moltissim dels altres, amb això vull dir que les opinions dels altres sovint canvien completament la meva. Després, no tinc gens 'dautoestima, sóc molt insegura amb el meu cos i a la mínima que fan un comentari insignificant sobre el meu cos em preocupo molt per com em veuran els altres. També sóc molt insegura en general, em costa socialitzar i no m'agrada el meu cos. També crec que tinc anisetat.
M'agradaria ser una persona forta, conec a molta gent que no els hi afecten els comentaris negatius i m'agradaria ser aquell tipus de persona. Necessito alguns consells, siusplau, moltes gràcies.
Laura Centellas

Bona tarda! Moltes gràcies per a consultar-nos i confiar-nos com et sents. Ens expliques que no t'agrada massa la teva personalitat perque creus que ets molt indecisa i que deixes que t'influenciin molt les opinions dels demés. També comentes que tens moltes inseguretats i una falta d'autoestima que fa que sovint et preocupi el que pensi la resta de gent sobre tu, i això, a vegades fa que no siguis molt sociable i et sigui díficil relacionar-te. A part, comentes que també creus que pateixes ansietat.
Primer de tot, voldria, dir-te que l'ansietat és una emoció normal que tots tenim en determinats moments, però en alguns casos, pot convertir-se en un trastorn i pot interferir i/o afectar la realització les tasques del dia a dia i fer-te sentir malament, per això et recomano que, davant del dubte, ho consultis amb un especialista. Pel que fa al tema de la inseguretat, el millor consell que et puc donar és que t'acceptis i et valoris tal com ets. Pensa que tots tenim complexes o parts del nostre cos o característiques que no ens agraden tant o que ens provoquen incomoditat. Vull que entenguis que no existeix el cos perfecte, ja que la bellesa és relativa, i que al final, les persones que t'estimen, et valoren per moltes més coses, el teu caràcter, les teves habilitats, els teus comportaments, les teves emocions, és el que fa que la gent t'estimi tal com ets. Comença a veure que ets única i especial així tal com ets, i aprèn a mirar-te amb uns altres ulls, perquè ben segur descobriràs moltes coses que tens magnífiques! Relacionat amb això, m'agradaria ensenyar-te un video molt bonic en el que es veu una mica tot això, el fet que de vegades desitgem o valorem allò que nosaltres no tenim (
W8YHtUrtKeI). Sé que és inevitable que et comparis amb la resta de persones, tots ho fem, ens comparem constantment. Però de vegades, això ens fa sentir malament i fa que encara tinguem més inseguretats (ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjors). Hem d'intentar aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. I això, com podem fer-ho? La millor manera és comparar-se amb un mateix.: fixa't en com eres fa unes setmanes o fa un any i pensa en allò que has millorat i que t’agradaria continuar millorant per així poder anar creixent com a persona. I finalment, intenta no dependre tant de les opinions dels altres, que no t'afecti tant, és important que tu estiguis contenta i feliç amb tu mateixa independentment del que pugui pensar la gent. Estic segura que pots aconseguir-ho, adona't de tot el que vals i no et fixis tant en les coses que no t'agraden. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas