No aguanto a la meva mare
Hola,
M'agradaria saber com poder afrontar aquesta situació: la meva mare no m'escolta, m'intenta deixar malament davant dels altres i a la meva parella l'hi diu panxito.
Quan parlo amb la meva mare, les meves opinions/emocions/qualsevol cosa que em pugui passar, no importa i no en fa cas, simplement canvia el tema de conversació per parlar d'ella i les seves coses o diu que ella té un problema més greu i deixem de banda les meves coses per les seves.
Una altra cosa que em genera sentiments de ràbia és que m'intenta deixar malament davant de tothom. Exemple: Fa 2 dies vam entrar a la botiga d'una amiga seva que acabava d'obrir i ella em va dir que no l'hi agradava la roba i jo l'hi vaig dir que si i que volia una camiseta. En el moment que la seva amiga va preguntar si ens agradava la botiga, ràpidament va dir: a la meva filla no, diu que és de mora (en el sentit despectiu de persona àrab). O davant les meves amigues i la parella diu que soc una guarra que sempre ho deixo tot brut i tirat (quan no es així). I per referirse a la meva parella dins de casa, que és de Sud-amèrica, l'hi diu el panxito, pero quan el veu sempre l'hi fa bona cara
Què puc fer? He intentat explicar-li que aquestes coses em fan mal i diu que estic tonta i que m'invento les coses. El meu pare passa del tema i diu que no s'hi vol ficar. La veritat ens discutim molt i em costa molt suportar aquesta situació cada dia i ja no se que fer........
Laura Centellas

Hola!
Entenem la teva frustració, no és gens fàcil conviure amb algú que no ens té en compte i ens deixa en ridícul davant les altres persones.
Ja has intentat parlar amb ella i sembla que no reconeix aquesta actitud ni tampoc hi ha signes que vulgui canviar... així que potser hauràs de deixar de batallar.
Potser et toca acceptar que les persones son com son i buscar la forma de protegir-te i estar bé. Posa un límit clar en poques coses, sobretot en la falta de respecte cap a la teva parella. I en la resta, procura no enfrontar-t'hi, perquè sembla que no hi ha cap intenció de reflexió.
Prendre una postura d'autoprotecció, de no discussió i de "perfil baix" (no treure els temes que us poden fer discutir), és una eina per evitar tot el malestar que estàs sentint...
Una abraçada!
La Laura Centellas