obsessió
Us escric per comentar-vos un parell de coses; la primera és que no sóc capaç de fer coses (relacionades amb l'alimentació o esport) sense obsessionar-me , vull dir no puc menjar saludable sense començar a fixar-me molt en les calories i pensar-hi tota l'estona o si per exemple començo una rutina d'esport començo a fer més pq penso que és poc i haig de fer més, fins un punt que ho acabo deixant pq penso que no es bo per mi.
La segona cosa és que últimament sento que menjo constantment per ansietat.
Gràcies per escoltar-me :)
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, moltes gràcies per a contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que tot el que té a veure amb l'alimentació, el cos o l'esport, fa que t'obsessionis fins que te'n adones que potser no és del tot saludable i intentes deixar-ho. I també que darrerament sents que menges molt a sovint pel fet que tens ansietat. Com segurament saps, l’ansietat és una emoció que tots experimentem alguna vegada davant de determinades experiències de la vida o circumstàncies de l’entorn. Apareix per fer front a una situació que la persona percep com a amenaça i intenta reduir les conseqüències negatives que pot produir. És, per tant, una reacció natural. Malgrat això, en alguns casos l’ansietat pot arribar a esdevenir un trastorn., l'ansietat interfereix en la realització de les activitats de la vida diària i minva l’autonomia de la persona. Et recomano que si creus que tens ansietat puguis consultar-ho amb un especialista. Si de vegades menges sense gana, pot tractar-se de gana emocional. En aquesta situació el menjar pren una funció principal en la gestió de les emocions, es torna patològica i comporta conductes disfuncionals com ara l’ansietat per menjar, menjar compulsivament, afartaments etc. és moment de plantejar-se com resoldre aquesta situació. Voldria dir-te també que aquesta mala relació que tens amb el menjar, no és normal, no et deixa gaudir tranquil.la de la vida, et condiciona i fa que perdis molts esforços i energia, però el més important, segurament et provoca molt malestar i patiment i això es pot solucionar. És molt important, que igual que ens has explicat a nosaltres, siguis igual de valenta i sincera amb els teus pares. Ells t'estimen i segur que voldran i et podran ajudar. Us aconsello que junts, ens feu un truc a l'Associació Contra l'Anorèxia i Bulímia. Allà, us podem rebre a tots en una acollida, on podràs explicar tot això que et passa, i una de nosaltres (psicòlogues) us acompanyarem i us assessorarem per tal que puguis revertir tota aquesta situació i sobretot, que puguis trobar-te i sentir-te millor. Esperem la vostra trucada al 93 454 91 09, una gran abraçada!
La Laura Centellas