no tinc disciplina
Hola! Jo feia aquesta consulta perquè mestic adonant que soc molt mandrosa o que no tinc GENS de disciplina. Perdo MOLT el temps literalment puc dir que em poso a tal hora a estudiar i poden passar 3h perfectament i encara no haver m’hi posat per estar amb el mòbil.
Sempre he estat una noia que ha tret bones notes i que en general no li ha costat mai linsti però aquest any no se que m’està passant ( estic a 1r de bat) que no trobo motivació per en lloc. Un cop vaig llegir una frase que deia que no es necessita motivació sinó disciplina. Doncs crec que tampoc en tinc. Per exemple; m’havia proposat estudiar tot el cap de setmana i ja es diumenge tarda i encara no m’hi he posat…ODIO que em passi això i no ho se controlar, després mestresso molt perquè em falta temps per estudiar o per fer alguna cosa i no arribo mai…no se que ouc fer però estic desesperada, vull canviar.
He pensat molts cops de apagar el mòbil durant una setmana sencera per només centrarme en estudiar i fer les activitats que he de fer però no puc..també he pensat de desinstelarme tik tok o instagram…
el mòbil em treu molt de temps però no ho controlo gens…de vegades em proposo anar a dormir d’hora i acabo anant a dormir súper tard per haver estat mirant tik tok.
Sento que podria estar traient mes bones notes però es que no trec les ganes per enlloc i se m’està fent tot una muntanya. Que puc fer per canviar aquests hàbits??? També tinc les tardes súper ocupades de extraescolars i mai trobo el temps per estudiar i sempre acabo anant a dormir a les tantes… literalment només tinc 1 dia lliure dels 5 dies de insti que hi han, tots els altres els tinc pleníssims i sempre arribo a casa a les 9 del vespre on m’he de dutxar i sopar ràpid llavors sem fan les 11 i ja no tinc ganes d’estudiar i penso “ja ho faré demà” fins que arriba el dia de l’Examen i magafa una engoixa increïble perquè veig que no arribo…estic desesperada perquè no vull deixar les extraescolars. No se que fer…el meu pare diu que hauria de anar a dormir mes d’hora i deixar mes el mòbil i jo ho intento però de cop han passat 2h seguides que porto amb el mòbil i ja se m’ha pssat l’estona d’estudiar. Nose que podria fer per no ser així,per ser mes aplicada organitzada i ordenada!!!
La meva mare diu que l’habitació es el reflexe del nostre cap i jo la tinc mooolt desordenada i em diu que fins que no la tingui ordenada tampoc tindré el cap ordenat per posar-me a estudiar correctament. Pff això es tot un tema molt frustrant de veritat. Sento una engoixa molt forta al veure com van passant les hores del dia i que jo continuï amb el mòbil i sense fotre res. Que puc fer per canviar-ho???
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i compartir amb nosaltres les teves dificultats!
Intentarem fer-te algunes anotacions que hem de tenir clar:
- TikTok, Instagram i la majoria d'aplicacions estan fetes per quedar-nos-hi enganxats. Els interessa tenir-nos allà moltes hores per poder-nos ensenyar allò que més els convingui (publicitat, missatges polítics...).
- Realment no és que no facis res. Si tens les hores d'institut i totes les extraescolars, el que nosaltres veiem és que estàs molt ocupada! És natural que necessitis trobar una estona per "desconnectar" i no vulguis/puguis estudiar. (El cervell ja està cansadíssim!).
Llavors, anem a canviar alguns hàbits:
- Proposa't petits objectius REALISTES (No et proposis estudiar tot el cap de setmana. No és real. Proposa't estudiar dues hores, el matí de dissabte).
- Tingues hores lliures. Per fer el que vulguis: descansar, distreure't, quedar... Necessites tenir marcat a l'horari les hores de descans (Per ex. els dissabtes a la tarda no fas res).
- Demana ajuda als teus pares per controlar l'ús del mòbil al vespre. És cert que mirar el mòbil a final del dia, ens provoca dificultat per dormir i per descansar.
- Intenta establir un hàbit primer. I després, mica en mica, ja t'aniràs organitzant.
Si necessites ajuda, demana-la! Hi ha acadèmies que donen estratègies d'estudi i d'organització. Potser t'aniria bé per poder organitzar la teva setmana.
I finalment, rebaixa les expectatives. A vegades volem fer els canvis de seguida i si no ho aconseguim, ens frustrem i ens baixa l'autoestima. Mica en mica ho aniràs establint.
Una abraçada!
La Laura Centellas