sense ganes
Hola,
Volia tractar dos temes: que per una banda la meva parella fa com un mes que no tenim sexe de cap tipus, i l'altre, es que jo tampoc en tinc gaires ganes des de fa temps.
Primer comento el seu cas; ell al inici de la relació si que tenia ganes; ho feiem molts cops pero no sempre anava be (no arribavem al orgasme), pero les ganes les tenia. Amb els anys doncs cada cop ho fem menys (2 vegades al mes), pero em sembla extrany que des de fa setmanes, quan ens veiem (solem quedar 2 dies a la setmana) doncs no hem fet res sexual, ni ho ha demanat ni jo tampoc, semblem basicament amics, que jo no ho trobo malament pro em preocupa. A vegades es cert que menciona o fa bromes sexuals, pero no sel veu amb tenir sexe; un dia fins i tot em va dir que la testosterona li va baixant i em rallo pensant si te alguna amant o algo...
En el meu cas, quan era adolescent tenia libido bona, em tocaba de tan en tant, tenia fantasies i ni em feia falta mirar videos x, tot i aixi, tenia bastanta por a tenir relacions amb algu. Quan vaig començar a sortir amb el meu novio fara 3 anys i pico jo tenia bastantes ganes pero despres vaig tenir una baixada molt forta; ell em seguia agradant i em posaba, pero es cert que teniem molta frustracio al tenir sexe, jo tenia mal, ens costaba arribar a l'orgasme, i la veritat ell insistia bastant en tenir relacions. El mal el segueixo tenint ni que el gine ja em va dir que era sequetat.
Amb el temps doncs cada cop m'he anat tocant menys, de fet els ultims 2 anys ho haure fet com 15 vegades en total. No hi penso apenes en tocarme ni en el sexe, em costa tenir fantasies i molts cops em costa engegarme quan tinc relacions amb ell, poques arribo al orgasme. Ell em segueix agradant pero es clar que ha desmillorat bastant el seu fisic i hem tingut crisis en el passat, no crec que m'hagi deixat de posar.
Tinc el pensament de qe m'estic tornant asexual, no m'interessa el sexe casi gens i em preocupa que ell pugui enganyarme.
Es extrany el seu comportament? Es normal que jo estigui aixi? I es possible que sigui assexual?
Gracies!!
Laura Centellas

Hola,
Responent totes les preguntes, sí totes són possibles però amb una consulta a través d'aquest canal serà molt difícil donar amb una solució màgica.
Pel que expliques poden passar varies coses, i ens sorgeixen varies preguntes: quins espais de qualitat compartiu, com us conquisteu en l'actualitat, com treballeu el desig entre vosaltres? Heu parlat de com us sentiu vers la sexualitat? Heu parlat d'aquestes pors i inseguretats que comentes?
D'altra banda, si quan tens relacions sexuals sents dolor, un dolor no desitjat, el més fàcil i lògic és que a la llarga no en tinguis ganes. El plaer i el dolor no desitjat, no es porten massa bé i si les relacions sexuals en parella impliquen dolor, el teu cos s'allunya d'aquest estímul. Potser estaria bé fer una consulta amb una fisioterapeuta especialitzada en sòl pèlvic.
Potser també estaria bé poder explorar tots els factors en un entorn psicoterapèutic, amb una psicòloga experta en sexologia clínica i teràpia de parella.
I per últim, l'assexualitat existeix i podria ser que encaixis en aquesta expressió però amb la informació que ens dones tampoc podem afirmar-ho. No sabem què és el que et fa sentir exactament que ets assexual.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas