Sexe i plorera
Hola!
Tinc parella des de fa més d'un any, al principi ell era molt insegur a l'hora de mantenir relacions sexuals ja que mai n'havia mantingut i jo he sigut la seva primera vegada. Ara ja ho té superadissim (ja que he anat al psicòleg especialitzat en aquests temes sexuals). El problema sóc jo. Vaig perdre la virginitat amb el meu ex fa aproximadament 3 anys, sempre que quedavem manteniem relacions i a mi això no m'omplia del tot. Avui en dia quan mantinc relacions amb la meva parella ho disfruto, tot i que de sobte, començo a plorar, i hem de parar.
Sincerament no sé si podria tenir relació amb el fet de que vaig tenir una experiència amarga amb el meu ex o podria ser una altra cosa...
Necesito consells perquè no vull que em passi! Em sento a gust amb la meva parella actual a l'hors de tenir relacions i accepta el que em passa, però em frustra bastant...
Laura Centellas

Hola,
Sentim molt que estiguis patint en aquesta situació.
Amb la teva consulta ens sorgeixen diverses preguntes. Aquesta plorera que comentes apareix durant la relació sexual? Apareix després de l'orgasme? Et passa sempre o només en algunes ocasions?
No sabem si pot tenir a veure amb aquesta experiència amarga que comentes que vas viure amb el teu ex. Necessitaríem molta més informació, conèixer-te més, iniciar un procés terapèutic i treballar plegades per a esberinar-ho i per a treballar aquesta experiència amarga que vas patir.
També podria ser que no tingués relació amb l'experiència amarga (tot i que t'animem a treballar-la amb una psicòloga quan et sentis preparada per a fer-hi front). Existeix el que es coneix com a Disforia de postcoital (nom gens encertat) i fa referència a un cúmul d'emocions de tristesa que poden sentir algunes persones després de l'orgasme. Això és degut al ball hormonal que es produeix en el moment de l'orgasme (augmenta la prolactina per a regular els nivells de dopamina que s'han segregat durant l'excitació sexual, i aquest ball pot fer que algunes persones sentin aquestes emocions de tristesa o de "baixón" anímic).
T'enviem una forta abraçada!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas