Engreixar-me ....
Hola, ara fa alguns anys que no consulto aquí, però... És que m'estoc engreixant molt, jo medeixo 1'70 i havia arribat a pesar 59 aprox, i ara peso 84'8...semprr em feia pànic arribar als 80, ja que els 13 anys pesava gorda, pesava 80 i vaig aconseguir aprimar-me..i ara no paro de menjar i sense gana..faig atracons, intento millorar ls meva dieta, però a la tarda i o nit faig afartaments. Estic molt gorda...la meva psico diu que enten que jo estic molt preocupada però tonc que fer com si no existís això. Vaig a caminar una mica cada dia que puc. L esport no m agrada intento però ho vaig deixant...menjo com 4 gots dd llet al dia i a vegsdes 3 dels quals son amb café...no mrnjo gaire fruita, verdura quan en fa me mare però sol fer molta pasta...i de tall quasi mai en menjo. Rm vull aprimar però no puc..un cop ja vaig esta ingrrssada al psiquiàtric pel tlp. I ara m agrafaria esta alla pq m aprimes... Pero esk ja porto molts anys anant al psico, i estic fent molt esforç, a vegades penso en rendir-me però vull fer moltes cosds d estudiar i treballar. Tinc 28 anys
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, moltes gràcies per a tornar a confiar en nosaltres i explicar-nos com et sents i el que et preocupa. Ens expliques que creus que estàs agafant pes, tot i que intentes menjar de manera saludable, però  això pot ser degut al fet que de vegades acabes fent afartaments. Si no t'alimentes de manera correcta, com el teu organisme requereix una sèrie de nutrients,  al menjar una quantitat  inferior d'aliments que necessites, el teu cos reacciona i et  fa sentir molta gana la qual cosa fa que de vegades acabis perdent el control i realitzant aquests afartaments. També pel que comentes, no t'alimentes de manera equilibrada, ja que expliques que menges poca verdura i fruita,  no menges massa proteïna, etc. Has de mantenir una dieta sana, variada i equilibrada i mantenir uns hàbits saludables. Tal com comentes que t'aconsella la teva psicòloga, has d'aprendre a valorar-te i estimar-te tal com ets, independentment del pes o del cos que tinguis. Les persones ens estimen i ens valoren per moltíssimes coses, com són el nostre caràcter, les nostres emocions, comportaments, pensaments, etc. i no pel nostre físic o la nostra imatge. Clar que has de fer moltes coses,  estudiar, treballar i mil coses més! ets molt jove i t'espera molta vida per endavant, no la malgastis preocupant-te per coses que no valen la pena. Has estat molt sincera i valenta detallant-nos com et sents i el que et passa, t'animo que busquis la manera de solucionar-ho per tal que puguis gaudir i disfrutar de la vida sense aquestes emocions i sentiments que t'ho impedeixen.  Si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Des de l'ACAB, oferim un servei gratuït d’acollides, tant presencials com telefòniques. Són un espai on poder desfogar-te i explicar aquestes coses que potser sents que no pots dir a ningú, que et fa patir. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i  et donarem alguns consells o pautes per poder portar tot això de la millor manera. El  nostre telèfon és 93 454 91 09 o el nostre correu electrònic: consulta@acab.org. Esperem el teu correu o la teva trucada, una abraçada ben forta!!
La Laura Centellas