amiga...?
Hola bones,
abans de tot, moltes gràcies per escoltar-me!
jo a 1r d'ESO em vaig començar a fer molt amb una nena. Hem continuat sent amigues durant tota la ESO, però ultimament, allò que em feia riure abans ara m'irrita.
El que passa és q m'he adonat que SEMPRE va criticant i ara em dona unes vibres com molt negatives, i m'acaba atabalant, perquè això de criticar i mirar el dolent de cadascú no va amb mi en aquest moment, no em convé (perquè això després m'afecta tipo sobrepensant tot el q faig pq no puguin dir res de mi).
En fi, sé que aquest ambient no pot ser molt saludable i potser m'hauria d'allunyar una miqueta d'ella (encara q nomes ens veiem a les hores del pati).
La cosa és que l'any q ve ella vol anar al mateix batxi que jo, i tinc la sensació que voldrà anar amb mi tota l'estona per fer treballs i tal, perquè a aquesta noia no li cau bé la majoria de la gent (i la majoria de la gent tampoc no li cau bé ella) i jo no sé com posar límits ni dir que no.
Com ho faig?
Laura Centellas

Hola!
Ostres! Acabes de descriure una relació típica d'amistat: dues persones s'ajunten en un moment de les seves vides i, passat un temps, cadascú evoluciona diferent i llavors ja no tenen el mateix en comú.
Així que, potser podries intentar parlar amb ella i explicar-li que preferiries que no fos tant crítica amb les altres persones, que això t'incomoda. A vegades sembla que dir directament alguna cosa pot ser molt ofensiu, però si ho fem respectuosament, parlant sobre com ens sentim nosaltres, estem marcant un límit clar. Veuràs que la farà reaccionar.
Per altra banda, de cara a l'any vinent, si tu tens ganes d'estar amb altres persones i conèixer-les, també l'hi hauràs de fer saber. Parla-li de la teva necessitat de conèixer gent nova, de veure altres maneres de treballar i de no tancar-te en un cercle d'amistats petits.
Tu tens dret a expressar com et sents, a demanar més espai i a no voler sentir crítiques als altres. I ella tindrà dret a enfadar-se, a no voler seguir amb la vostra amistat i en allunyar-se de tu. És la seva reacció i l'hauràs d'acceptar....
Una abraçada!
La Laura Centellas