No vull celebrar el nadal
Hola,
La meva àvia va marxar el 2020 durant la pandèmia i desde llavors res és igual.
El meu pare no li agrada el Nadal i no m'agrada pq durant els dies de festes tot és transforma en un mal rotllo continuu. Desde que soc petit el nadal el celebra-vem amb els meus cosins i tota la meva família incloent la meva àvia, tot era molt bonic. Llavors el meu pare es va enfadar amb els meus tiets i parlen lo just, llavors vam passar a celebrar el Nadal a casa els meus avis polítics(gent a qui no soporto perquè sempre que apareixen sembren el mal rotllo a casa meva per comentaris que fan de xafarderia. Llavors el meu pare amb raó s'enfada perquè es la meva mardastra qui els hi explica).
Estic molt decebut amb els meus pares, no em dona la sensació que arreglin les coses, sobretot per part del meu pare que quan es ratlla, el mal rotllo sempre acaba caïent.
No tinc ganes de les festes de Nadal, em fan mandra per retrovar-me amb els pares de la meva madrastra i tristesa per no poder celebrar un Nadal normal.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola!
T'entenem perfectament i el teu sentiment és bastant comú. Sembla com si per les festes de Nadal tothom hagi d'estar content i tenir una família fantàstica. I la realitat no sempre és així. Gràcies per explicar-nos la teva situació, segurament molts adolescents s'hi sentiran identificats/des.
Pel que expliques hi ha dinars/celebracions que no et pots saltar, però potser pots donar-los el teu toc. És a dir, potser pots parlar amb el teu pare de no allargar gaire la sobretaula, o que algun dia puguis marxar abans. Potser també pots crear el teu ritual per tancar l'any o per recordar realment les persones que estimes (estiguin vives o mortes). Pots fer un petit diari personal on, cada any, puguis escriure-hi els agraïments i els desitjos per aquelles persones, per exemple.
Posa el focus en tu, en el que necessites i en el que et ve de gust. I si vols veure els teus cosins, potser pots parlar-ne amb el teu pare i demanar-li.
Una abraçada!
La Laura Centellas