dir el que em molesta
Bones, primer de tot gracies per dedicar temps a contestar aquest missatge.
M'he adonat conta que porto molt de temps arrastran aquest problema, el cas és que quan alguna persona fa algo que em molesta o m'afecta sóc incapaç de dir-ho, em tenco en banda, em poso trista i deixo de parlar amb la gent del meu voltant, és com si jo sola m'ailles. Tinc moltes coses que m'agradaria poder dir o expressar pero no puc, no sem dona be expressar-me i cada vegada que ho intento tinc por, tinc por a que l'altre persona s'enrigui de mi o no canvi el que m'afecta, cada vegada que intento parlar les coses em poso molt nerviosa i quan envio un missatge acabo tencant el mobil per por, nose que fer perque si no dic el que em molesta la persona ho seguira fent i a mi cada cop m'anira afectant més apart és una maxacada mental voler dir moltes coses i callar-les totes pero mentalment es van repetin.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!!
Pel que fa a la teva consulta, potser necessites que passi un o dos dies per poder reposar i dir-ho d'una manera calmada?
A vegades no sabem com dir les coses i potser et pot ajudar la següent formula:
- Situar la persona. ex: "l'altre dia, quan estàvem allà i tu vas dir/fer allò..."
- Explicar com et vas sentir tu. ex: "no em va agradar i em vaig sentir així"
- Demanar el que esperes. ex: "i m'agradaria que a partir d'ara ho tinguis en compte o que diguis/facis allò"
No és fàcil, però veuràs que, mica en mica, t'és més fàcil posar aquests límits i fer aquestes peticions. Però cal que ho practiquis ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas