autoestima
Hola!
Jo us faig una consulta pq no tinc gens d'autoestima i sóc la persona més insegura del món.
el meu nas no m'agrada gens, els meus pits els trobo massa petits comparats amb les meves amigues, la meva roba no m'agrada gens, la mwva manera de ser i fer les coses no m'agrada, no sóc suficient en els estudis, no sóc suficient en l'esport que practico, no sóc suficient en res. Cap noi es fixa en mi, i em comparo moltíssim amb la meva millor amiga.
Ella es guapa, lliga molt i no te cap complexe, fa el que vol i quan vol, pública el que vol sense pensar q li diràs els altres, va vestida com vol, i diu el que pensa sense pensar-s'ho dos cops...
jo no, jo sóc tot el contrari.
M'odio. No m'agrada RES meu. Absolutament res.
Nose que fer. Sóc horrible de veritat.
els meus braços són massa prims... el meu nas massa gran, tinc granets i no em sé maquillar.
es que ho sento molt si sembla absurd el que estic dient però us prometo que soc la persona mes insegura del planeta.
Em sento pesada amb les altes persones, sempre estic preguntant si tinc el cabell bé o la roba ben posada.
Quan estic fent alguna cosa com per exemple ballar (faig dansa) em sento ridícula i paro fent veure que no recordo el ball...
Nose que m'està passant però mai m'havia sentit tan malament amb mi mateixa... M'estic comparant MOLTÍSSIM amb noies que em surten a tik tok o instagram... Inclús amb amigues meves. Veig a tothom millor que jo. És un sentiment horrible i ja nose que fer per no sentir-me així. No puc més.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et passa. Dius que no tens autoestima, que creus que ets una persona insegura i que hi ha algunes parts de tu mateixa que no t'agraden. També comentes que sovint et compares amb altres persones (amigues teves o persones de xarxes) i creus que no ets suficient, que no t'agrada res de tu, en definitiva, que no t'estimes gaire. M'agradaria dir-te que tots tenim complexes (aspectes que no ens acaben d'agradar o que ens incomoden) tinguem el cos que tinguem. El que és important, és que t'acceptis i et valoris tal com ets! Les persones, sovint ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les quals la gent ens valora. Pensa que no existeix un únic model de bellesa, ni un cos perfecte, ja que la bellesa és molt relativa i depen de cada persona. Tots hem d'acceptar i valorar tots els tipus de cossos. A part, comentar-te que tu ets molt més que un cos, el teu caràcter, les teves habilitats, els teus valors, etc. també afecten i afecta la nostre imatge i la que tenen els altres de nosaltres. T'aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls, a acceptar aquelles coses que potser no t'agraden tant, però que fan que siguis tu mateixa. Si pares molta atenció, segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves capacitats, etc.) que fan que siguis única i perfecte tal com ets. Sé que és inevitable que et comparis amb altres persones, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com podem fer-ho? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te en tu, com eres fa unes setmanes o temps enrere i pensar quines coses has millorat i t’agradaria seguir millorant. Finalment, dir-te que ets molt valenta explicant el que et passa i és un primer pas molt important. Però m'agradaria animar-te perquè demanis ajuda professional. Un psicòleg pot ajudar-te a treballar l'autoestima, la confiança en tu mateixa, la seguretat... tots quan ens sentim malament hauríem de demanar ajuda, igual com quan ens fa mal el queixal, acudim al dentista. Espero haver-te ajudat, una forta abraçada!
La Laura Centellas