problemes amb mi mateixa
hola,
des de fa un temps que no em paro de comparar amb la resta de les meves amigues i últimament no m'agrada gens el meu cos ni el meu aspecte físic. no hi ha ni una sola part de mi que m'agradi. no sé que fer sento que menjo massa i vull parar de menjar per aprimar-me però sé que els meus pares m'obligaran. tinc molta por d'engreixar-me i de ser diferent els altres. sento que per ser estimada i guapa he de ser més prima.
gràcies,
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, moltes gràcies per a contactar-nos i explicar-nos el que et preocupa. Ens expliques que darrerament no estàs gaire a gust amb el teu cos ni amb el teu aspecte i que no t'agrades massa. Tots tenim complexes (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem però el més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Pensa que el "cos perfecte" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora- Tu ets molt més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també són importants i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTE tal i com ets. També comentes que creus que menges massa i vols parar de menjar, és molt important, que quan ens volem aprimar ens posem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...). ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de forma saludable, ja que cada cos és únic i funciona diferent. Sinó el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. Pensa que el més important és que mantinguis uns bons hàbits alimentaris i que estiguis sana.
Dius que et compares amb les teves amigues, això és inevitable, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades, aquesta comparació ens fa sentir malament i fa que ens augmentin les inseguretats perquè ens veiem diferents i fem la interpretació de que som pitjors. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa unes setmanes o un any i pensar què has millorat o que t’agradaria seguir millorant. De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas