em sento malament
Hola!!
Bueno jo us escric perquè tinc 16 anys i mai he tingut novio. Em sento molt inferior a tothom i a totes les meves amigues. Faig 1r de batxillerat i veig a noies de 14 anys que ja han tingut novio, que vesteixen més bé, etc. I jo estic aquí, amb els meus 16 tirant als 17 sense haver tingut mai res amb ningú. Absolutament ningú. Potser sembla una torneria això però porto uns mesos pensant-hi massa en això. Sento que em passaré tora la adolescència així i que el meu primer novio serà als 30 i no vull. Perdó si sona molt dramàtic però últimament em sento així, li dix això a les meves amigues i es posen a riure dient que ho dramatitzo tot molt i que tot arriba quan ha d'arribar però estic farta d'esperar, m'agrada molt un noi i sóc incapaç de parlar amb ell. Sento que es com massa per mi, que mai es fixaria en mi i això sempre em passa amb tothom. Em veig al mirall i no m'agrada el que veig, penso "per això ningú et vol" tinc granets i no m'agrada la meva roba, fa temps que penso en tirar i vendre tot el que tinc a l'armari per comprar tot nou, tinc ganes de tallar-me s cabells però sé que després m'arrepentire, vull m'aquillarme, noves arracades, etc. Vull canviar la meva personalitat de nena tímida estic FARTA de ser així però es que ler molt que vulgui no puv canviar la meva personalitat i si es pot dieu-me com porfa.
En definitiu : una crisi de personalitat, m'odio i no m'agrado. Vull va canviar en tots els sentits.
Tinc 16 anys i actuo com una de 11 estic cansada de ser així. Nose que fer estic com perduda.
Crec que mai he conegut una persona que amb casi 17 anys no hagi tingut mai novio, sóc la diferent dels grups sempre, noseeebque em passaaa però no m'agrado geeeens ajudaaa!!!
Perdó per aquesta consulta una mica rara però no m'agrado ni m'estimo :'(
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos com et sents! Entenem les teves presses i les teves ganes d'experimentar una relació de parella. I la teva consulta ajudarà molt a persones que es troben en la mateixa situació.
El més important és, a part de les ganes de tenir parella, si sents atracció per les altres persones, si hi ha algú que t'agrada en concret. I a partir d'aquí, veure si s'ha fixat en tu, si sap qui ets...
Pel que expliques sí que hi ha una persona que t'agrada, així que has de fer quelcom per començar a parlar-hi. Contesta alguna història comença a seguir-lo... i mira si l'interès és mutu o no...
Pel que fa a la crisi de personalitat...és molt habitual que durant l'adolescència passem per una o vàries crisis estètiques i de personalitat. Sentim que la nostra imatge no s'ajusta a la persona que som ara mateix i volem fer canvis, però tampoc ens atrevim a fer-los per por a no sentir-nos a gust.
Per això et proposem començar a poc a poc. En comptes de llençar-ho tot, comença a comprar alguna cosa nova (pantalons, jersei, jaqueta...) i comprova com t'hi sents. També pots fer el mateix amb el cabell o amb algunes arracades. Fes petites proves, i si t'hi sents còmode, continua per aquest camí!
A vegades creiem que tothom s'hi fixarà i quan ho fem, poques persones se n'adonen. Així que el més important és que tu t'hi sentis bé.
Fes petits passos cada dia/setmana.
Nosaltres seguim aquí, per si necessites suport o ens vols explicar la teva evolució.
Una abraçada!
La Laura Centellas