Amistats
Són una noia i tinc 16. El meu problema és que no tinc amics, em sento bastant sola i no sé com fer-ho per trobar algú amb qui anar. Mai sé quins temes de conversa mantenir amb les altres persones de la meva edat... Aquest any he començar batxillerat en un centre nou i tenia l'esperança de trobar-hi alguna amistat, però no ha estat el cas, ja que els grups d'amics estan bastant fets i com que em costa bastant socialitzar tothom passa de mi. També he anat a un campus aquest estiu i m'he apuntat a bàsquet i enlloc he trobat ningú amb qui m'entengui suficient com per poder quedar...
Em dona la sensació que no en tinc ni idea de socialitzar i em sento inferior a la gent de la meva edat. Als caps de setmana no tinc ningú amb qui fer plans i la veritat és que em sento molt sola, i em passo els dies a casa tancada... Tampoc m'atreveixo a sortir gaire a les festes del poble perquè no sé amb qui anar-hi...
Tot plegat em fa estar molt malament, i m'encantaria trobar alguna amistat, perquè jo tinc moltes ganes de fer plans, de sortir..., però no hi ha manera, i sincerament tot plegat fa que estigui passant per una molt mala època i que em senti bastant trista en general.
Algun consell?
Laura Centellas

Hola!
T'entenem moltíssim i estem convençudes que moltes persones se sentiran identificades amb la teva situació.
A vegades tenim la sensació que no sabem relacionar-nos, que tot el que diem serà una tonteria i que no tenim habilitats per crear amistats i conèixer gent. I la realitat no és aquesta! Totes les persones tenim habilitats diferents, totes tenim interessos diferents i totes tenim nivells d'extroversió diferents. I, a vegades, sembla que només es premia a la l'extroversió!
Dit això, des d'aquí et recomanem que facis un petit escàner a la gent del teu entorn (de la classe, del teu curs i de l'equip de bàsquet). Mira cada persona i situa-la dins un grau d'extroversió (per exemple). Aquí podràs detectar aquelles persones més tímides o reservades amb les que podràs conectar-hi més fàcilment!
També pots buscar quins interessos tenen i mirar amb quines persones hi tens més coses en comú (pot ser un inici de conversa molt interessant!).
Finalment, si veus que et costa entrar dins la dinàmica del gup, demana ajuda a la tutora. Explica-li les teves dificultats i demana-li ajuda per crear grups on puguis trobar algú amb qui connectar.
Recorda que al principi serà suficient si feu treballs conjuntament, si esteu juntes a l'hora del pati o si parleu entre classes, i mica en mica (si l'amistat va creixent), podreu començar a quedar fora de l'institut.
Cada cosa al seu ritme.
Nosaltres seguim aquí per si ens vols anar escrivint la teva evolució! Molts ànims!!!
La Laura Centellas