Asexualitat?
Hola!
Tinc 22 anys i mai he sentit atracció sexual per cap persona. He tingut poques experiencies sexuals, he estat amb un noi un parell de vegades i em vaig liar amb una noia. En cap de les dues sitacions vaig sentir atracció sexual, ho vaig fer per pura curiositat. Quasi no em toco mai últimament perque no en tinc ganes o m'hi poso i ho, acabo deixant a mitjes. No se que m'esta passant... es tot de cap o pot haver-hi algun problema fisiológic?
Crec que em fa sentir molt insegura el fet de no tenir experiència amb el sexe. Amb el noi que vaig estar em feia molta vergonya que em veies sense roba i tant ingenua amb el tema.
Quin es el meu problema? Que hi puc fer?
Moltes gràcies per l'ajuda!
Laura Centellas

Hola,
Ser asexual implica no sentir atracció sexual. Si ets asexual o no, tu mateixa ho aniràs descobrint, dona't temps per anar-ho descobrint, però si finalment t'identifiques com a persona asexual, això no ha de ser un problema.
A la teva consulta ens expliques que últimament no tens ganes de masturbar-te, i no passa res, a vegades pot no venir-nos de gust i no passa res. Com estàs últimament? A vegades hi ha altres temes que ens tenen preocupades o amoïnades i potser estem més desconnectades de la nostra sexualitat. Estaria bé analitzar el teu context per entendre què et pot estar passant.
Per altra banda, sentir-te insegura per no tenir experiència sexual, és força habitual, però pensa que ningú neix ensenyada. És important que no et forcis a fer res que no vulguis fer. Accepta el teu cos i estima'l tal com és, això et farà sentir més segura amb tu mateixa!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
La Laura Centellas