"Falsos amics/companys"
Bon día. Soc una noia que fa 2 de batx , i volia dir-vos que jo no tinc cap amic en la meva classe, sols estic en eixe grup per supervivencia (treballs en grup, per no estar a soles en el patio etc...). Pero jo no vull quedar amb ells fora del insti, pq em pareixen superfals se pasen el día criticant a tots, i estàn amargats i sé q quan no estic tb em critiquen a mi, pq he vist varies vegades q un dels membres del grup havia faltat i es van posar tots a criticar sobre ell i de varios integrants del grup. Jo sent q este any estàn ignorant-me més deliberadament, tipo q quan els parle de vegades m'ignoren i com en tots els grups Hi ha com un líder al q tots Li fan cas. Lo fort es q Nosaltres sóm dels raros de la classe i eixos membres volen pertanyer al grup dels populares. I jo no estic interesada en coneixer a més Gent en la meva classe, ja qué son grups tancats on no accepten Gent nova. I tots em tracten ignorant-me peró el meu grup sols els interese quan és algo de feina d'assignatures, ja què jo trac Bones notes i ells volen q els diga q Hi ha de feina i tal. Afortunadament, tinc 2 amigues més però q no van a eixe insti van a la universitst i cada vegada q les vec m'animen molt i tb els meus pares tinc molt Bona relació familiar amb ells. I lo q volia arribar és: Jo se perfectament q puc aguantar 2 de batx amb aquest grup, encara q de vegades és faci dur estar amb ells, però aguante per anarme'n d'alli. Tinc por de q en la universitat em passi el Mateix q al insti amb aquest grup i de vegades per animarme pense en la gent q coneixere en la uni pero a vegades pense q estic creantme Massa expectatives elevades de la uni. Ja q en la uni estaré asoles pq ningu va a la mateixa uni q jo ( Historia) . De debò creus q fare amics i amigues i a lo millor inclús coneixer l'amor (pq mai m'he enamorat, ni he Fet un bes a ningú)? Pq jo soc una mica rara ja q no he viscut les experiencies tipiques adolescents, me pasaba el temps estudiant per tindre beca. No se és simplement si trobare algú tant d'amistat com amor q valgui la pena, pq al meu insti ningú mai m'he Fet cas i em miren com la rara de classe .Creus q al anar a la uni millorarà o me estic fent expectatives Massa elevades? Afortunadament tinc a la meva familia i les meves 2 amigues.
Gràcies per llegir-me, aprecie molt la vostra tasca.
Laura Centellas

Hola!
Enhorabona per aquesta anàlisi que has fet del teu entorn social! Tan de bo tothom pugués fer aquest treball i fos conscient del tipus de relació que tenen amb les altres persones per no fer-se expectatives equivocades.
Realment a l'institut és molt probable que tinguem relacions "per interès" o per supervivència com dius tu. Sentir-se part d'un grup fa que les coses puguin semblar més fàcils! i aquí està bé que puguem etiquetar aquest grup com a "colla" o "companys de classe", per poder diferenciar-ho d'altres relacions que es mereixen l'etiqueta "amic".
No et podem assegurar que a la Universitat trobis de seguida unes persones amb les que et sentis còmode, però sí que podem assegurar-te que tindreu interessos comuns (la carrera) i això ja és un punt a favor!
També et direm que la Universitat permet una flexibilitat (anar a diferents classes o fins i tot compartir assignatures amb gent d'altres cursos o carreres) que afavoreix moltíssim acabar trobant aquelles persones amb les que pots parlar i sentir-te una mateixa.
Així que sí, passa aquest curs tenint molt clar el tipus d'intimitat amb cada persona i a partir de l'any vinent amb ganes d'explorar i conèixer gent nova! ;) (i qui sap? potser d'aquí en surt una història d'amor...)
Una abraçada!
La Laura Centellas