No em reconec al mirall
Hola,
Tinc 18 anys i en teoria tot a la meva vida ara mateix va bé. He marxat a estudiar fora, he conegut gent nova amb qui em sento superbé, estic en un equip on m'han acollit perfectament i, tot i que durant els últims dos anys he tingut episodi de depressió i ansietat, porto des d'una mica abans de l'estiu que ja no, penso que ho tinc controlat. El cas és que tot i tenir l'ansietat sota control i sentir-me bé, últimament m'ha començat a passar una cosa molt estranya, no em reconec al mirall. Quan em miro al mirall de l'habitació encara, perquè sé que l'única persona que pot sortir reflectida en aquest mirall soc jo, però quan estic als vestuaris o amb els miralls de les botigues o algo així, no sé mai si la persona que veig allà soc jo, de fet, he de mirar al meu voltant a veure si hi ha algú altre que pugui ser-ho i sinó faig algun gest per veure que la persona del mirall també el fa i, que per tant, soc jo. És un tema que em té una mica preocupada, perquè estic lluny de tot lo conegut i em fa molta por començar amb algun problema a nivell mental aquí, i això no m'havia passat mai i penso que no és normal. Em podríeu dir què pot ser o si m'hauria de preocupar o algo? Vaig bastant perduda.
Moltes gràcies per llegir-me i perdoneu pel rotllo
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot moltes felicitats per tota l'evolució que has fet! Sabem que no és un camí fàcil i exemples com el teu podeu ajudar a d'altres persones a veure esperança en la recuperació. Des d'aquí t'enviem una abraçada molt gran!
Ara mateix no tenim prou elements per poder valorar què et passa exactament. És possible que tingui a veure amb una situació estressant? A vegades el cervell necessita comprovar les coses per assegurar-se del que està passant.
Et recomanem que ho puguis parlar amb la teva psicòloga de confiança. Demana-li hora per fer una sessió i així podeu aboradar aquest tema i donar-te eines per poder-ho portar. Sempre recomanem que tot el que ens preocupi ho puguem explicar a persones de confiança o als nostres professionals de referència (que ja coneixen tot el nostre historial i ens poden orientar millor).
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas