Què faig?
Fa uns mesos vaig conèixer a un noi que vam connectar molt, quedàvem gairebé cada dia, m'ho passava molt bé amb ell, també va passar per moments difícils i vaig estar allà amb ell on em necessitava, el que em demanava. Em va començar agradar. Però va començar a treballar 10 h amb només un dia lliure a la setmana, aquí és quan em vaig donar comte que tenia una dependència emocional, em ratllava molt quan no el veia, després quan ja quedàvem el dia que té lliure se'm passava i m'ho passava bé amb ell. Al final ens vam fer millors amics (m'ho va demanar ell), els primers dies tot bé, tot molt bonic. Però jo em continuava ratllant, a estar malament, i és quan van venir els problemes; li deia que estava malament i em deia coses com 'jo estic pitjor que tu' o 'els teus problemes no són rellevants', això em va fer sentir malament, i és quan vaig empitjorar emocionalment, plorant a casa, vòmits per nervis, arcades al menjar que potser en part també són nervis (però també pot ser que tingui anèmia o alguna cosa, em van fer una analítica i he d'anar al metge a què em diguin el que tinc). Llavors fa una setmana vaig parlar amb un amic i em va dir que això és que no li importo gaire, i és quan li vaig enviar un missatge dient d'allunyar-nos un temps, que em va dir que no m'entenia, que plorava per tot, que els meus problemes no són rellevants; i aquí és quan em vaig cabrejar, li vaig començar a dir de tot, que em vaig passar una mica, ell només em contestava que no li escrigui més. Ara em sento malament per haver-me passat, i no sé si proposar-li per parlar en persona i demanar-li perdó, perquè el meu costat de l'orgull no vol parlar-li, ja que ha demostrat que no li importo gaire.
Laura Centellas

Hola!
És molt dur quan sents que la relació amb l'altra persona no està equilibrada. Quan sents que tu aportes més i que l'altra persona no aporta el mateix. I més encara quan no valora ni té en compte els teus sentiments.
L'amistat ens ha de fer sentir bé, valorades i acceptades per com som. Ha de ser un espai de seguretat per poder ser autèntiques i explicar el que ens passa sense judici. Si no és així... potser no és una amistat profunda.
Pel que fa a aquest noi si tu necessites quedar amb ell per demanar-li perdó pel que li vas dir, fes-ho. Pots deixar clar que t'ha fet mal com s'ha comportat amb tu i demanar disculpes pel mal que li has fet tu. Demanar perdó no és rebaixar-se, és acceptar l'error i això ens fa més honestos.
Una abraçada!
La Laura Centellas